telefoonaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil adsl gaan gebruiken. Nu lees ik dat de splitter moet komen voor de hoofdtelefoonaansluiting die uit de muur komt. Maar nu het probleem: ik kan niet bij dat punt komen omdat ik een sierwand heb geplaatst. Ik heb de telefoonstekker in de muur geplugd en met een verlengkabel door de sierwand geleid en aangesloten aan de telefoon. Hoe los ik dat probleem op en kan ik eventueel dat isra punt omleiden? In de handleiding staat dat een telefoon aangesloten voor de splitter zorgt voor het vertragen en verminken van de overdracht van gegevens. Als ik dit niet snel kan oplossen, moet ik de aanvraag voor adsl opzeggen. Daar heb ik nog enkele dagen de tijd voor.

groetjes

Senior

Je zou een stekker kunnen kopen met aan de onderkant een RJ45 of RJ11 uitgang, de winkel weet wat dat is, daarna knijp je een stukje telefoon draad aan deze stekker, deze plug je in de ingang van de splitter, de telefoon laat je gewoon zitten zoals het zit en je hebt toch een gesplitste uitgang voor je modem, ik moet toegeven dat het hier al 2 jaar draait zonder splitter, geen problemen gehad tot nu toe.

Even zodat ik het goed begrijp. Her originele punt van de tel aansluiting zit achter een wand, maar je hebt deze verlengd en direct op de telefoon aangesloten.

Als dat het geval is is er geen probleem. Waar je voor moet zorgen is dat de de splitte plaatst voordat de reeds gestaande telefoonkabel zich gaat splitsen.

Als je maar 1 telefoonaansluiting hebt, kun je de stekker daar uithalen en die op de splitter aansluiten, vervolgends laat je weer een kabel van de splitter naar je telefoon lopen en eentje naar je modem

zie attachment voor een snel plaatje

gr

Charley

Bijlagen

Bij mij zit ook een telefoon vóór de splitter. Af en toe raakt de modem even van slag als de telefoon gaat en moet dan even opnieuw inloggen maar verder werkt het prima.

Geplaatst door Sidi
Bij mij zit ook een telefoon vóór de splitter. Af en toe raakt de modem even van slag als de telefoon gaat en moet dan even opnieuw inloggen maar verder werkt het prima.

Een splitter wordt niet voor niets bijgeleverd:)

Bedankt voor jullie reakties. Als ik het goed begrijp komt in beide antwoorden toch de telefoon voor de splitter en daar zegt kpn dat dat niet kan zonder storingen. Of begrijp ik het verkeerd?

senior

Geplaatst door senior
Bedankt voor jullie reakties. Als ik het goed begrijp komt in beide antwoorden toch de telefoon voor de splitter en daar zegt kpn dat dat niet kan zonder storingen. Of begrijp ik het verkeerd?

senior

Daar heeft KPN gelijk in. Het moet inderdaad andersom. De telefoon moet na de splitter. Anders krijg het fenomeen dat sidi heeft.

Zit er nu voor de verleng kabel nog een aftakking naar een andere telefoon, zo niet dan kan je de verlengkabel als direct aansluit punt beschouwen waarop je de splitter monteert, vanuit die splitter gaat een lijn naar het modem en de ander naar de telefoon.:)

groetjes speedtouch

Geplaatst door vanzwam

Een splitter wordt niet voor niets bijgeleverd:)
Daar heb jij volkomen gelijk in :D Maar ik wilde Senior er van overuigen dat het geen reden hoeft te zijn ADSL maar af te zeggen.

En die slagzin een splitter wordt niet voor niets bijgeleverd sloeg waarchijnlijk meer op mijn situatie, ik weet ik weet, maar ja, het werkt als een brandweer auto en heb geen last van bellende mensen met krakende stemmen en geen verbindings lampjes dus.

Maar als je het zo zou kunnen doen zoals charly getekend heeft, is het wel het beste, en waarom zou je het dan anders gaan oplossen?:thumb:

Dat klopt hoor, wat je zegt. :) Natuurlijk moet die splitter vóór de telefoon worden geplaatst. Maar eigenlijk zijn er in deze thread 2 lijntjes: 1.: Hoe moet je ADSL aansluiten. Antwoord: precies zoals KPN (En Charly) dat aangeeft en 2.: Als dat niet helemaal gaat zoals het volgens KPN moet, werkt het dan wel? Antwoord: ja.

Bedankt iedereen voor de uitleg. Ik ga het doen zoals charley heeft uitgetekend en hoop maar het beste.

groetjes

senior

Gaat je vast lukken, succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan