Telefooncentrale

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
hallo ik ga vanavond een telefoon centrale kopen en wou weten of die dingen ook op draadloze telefoons kan aanlsluiten? het is van profoon voor 4 aansluitingen. van het merk quattro.

Met vriendelijke groet,

Pim

Waarom een telefooncentrale?

Voor zover ik weet hebben draadloze telefoon altijd één centrale aansluiting, of per aansluitpunt.

In het eerste geval zal je die op de centrale moeten zetten, anders allemaal.

Of de desbetreffende telefoon dit ondersteund zal je in het boekje na moeten kijken.

nee ik heb dus 1 draadloze dec telefoon met de handsets op aangemeld die kunnen dus intern bellen met elkaar. maar daarnaast heb ik dus ook nog 2 vaste telefoons die telefoons wil ik dus allemaal aansluiten op de telefooncentrale zodat ik dus intern met ze alle kan bellen. Alleen vraag ik me af of het ook kan met draadloze telefoon intern bellen naar een met draad telefoon. De meneer die zei dat hij het niet wist maar hij zei dat je wel gewoon met een vaste telefoon wel zo naar elkaar kan bellen....

Op een telefooncentrale kan je probleemloos een draadloze telefoon aansluiten. Het basisstation gaat net als de draadtelefoons via een draad naar de centrale.
Werk al jaren met profoon/draad-draadloos.

oke dus het is geen probleem om dus met een draadloze handset vanaf beneden en dan de 1 in te toetsen en dan belt hij naar boven en andersom

Met vriendelijke groet,

Ohja en de meneer zei dat hij het gewoon deed kan ik mischien ergens aan zien dat hij het ook echt doet? want hij doet hem weg omdat hij UPC heeft via de kabel en dan werkt het niet zei hij, alleen bij kpn zei hij

heb je een telefoon centrale?
Of krijg je isdn?

Om te testen of hij het doet met de telefoon centralen,

Spanning op die centrale zetten en 2 telefoons aansluiten. en doorbellen.

Mits je geen isdn hebt dan.

Damn tijd geleden dat ik met telefoon centrales heb gewerkt.

Om te weten of de centrale werkt, aansluiten op het net en buitenlijn en twee toestellen aansluiten

Hier ook nog de codes voor de functies.

0 = buitenlijn
1= toestel
2= toestel
3= toestel
4= toestel
6= interne oproep op alle toestellen
51 t/m 58 geheugen
7= buitenlijn voor doorkies centrales.
80= babyfoon.
81= bel gaat gewoon over
82= bel gaat niet over