Telefoongesprekken opnemen smartphone

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Vroegah kon ik telefoongesprekken opnemen op mijn OnePlus, nu al jaren niet meer. Ik weet het AVG wet en zo. Overigens heb ik nu een Google Pixel 9 Pro.
Maar toch vraag ik mij af of er toch niet een app is die het mogelijk maakt. Er zijn er een hoop, maar die nemen alleen mijn stem op en dat is natuurlijk de bedoeling niet.

Heeft iemand een tip hoe ik het wel kan regelen dat alle stemmen worden opgenomen? Het is nogal belangrijk en ik weet niet hoe, wie, wat en waar te zoeken.

Open de app Telefoon op je Google Pixel 9 Pro.
Tik rechtsboven op Meer opties > Instellingen > Gespreksopnamen.
Kies onder "Altijd opnemen" de optie "Geselecteerde nummers" of "Nummers die niet in je contacten staan".
Schakel de gewenste optie in en voeg eventueel contacten toe of kies nummers uit je contactenlijst,
Dit volgens Google Help
https://support.google.com/phoneapp/answer/9803950?hl=nl

Helaas zie ik dat allemaal niet. Ik heb gespreksgeschiedenis, instellingen en hulp/feedback. Bij instellingen staat het ook niet. Ik had dit ook gevonden al.

In de handleiding staat ook:
Belangrijk: Alleen bepaalde apparaten en providers ondersteunen gespreksopnamen. Deze functie is niet beschikbaar op de Pixel.
En laat ik nu net een Pixel hebben.

Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk de telefoon op speaker zetten en met een ander apparaat de boel opnemen. Beetje rommelig maar kan werken.

Vermeld aan het begin dat je het gesprek opneemt. Mocht de opname later nodig zijn dan kun je hem ook daadwerkelijk gebruiken.

Ja zoiets dacht ik ook al, maar dat is wel onhandig. Als je een app installeert op je phone die alleen jouw stem opneemt, maar je zet hem op speaker, wordt die stem dan ook niet opgenomen?
Ik zal het eens moeten uitproberen.

Nee er is een technisch verschil. Op je eigen telefoon probeert de app rechtstreeks de stream van het geluid op te nemen. Dat is dus afgeschermd. Met een voicerecorder neem je via de microfoon alle geluid op. Maakt niet uit wat dit is.

Wel vantevoren testen zou ik zeggen zodat je opstelling optimaal is.

Toegegeven niet de handigste optie, maar het is in ieder geval een optie.

Terug
Bovenaan Onderaan