Telefoonkabel op netwerkkabel aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizardking

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
9
Ik zit met een probleem. Wij hebben verbouwd en nu is de bedoeling dat de modem een nieuwe plek krijgt, van de kelder (waardoor er altijd slecht wifi bereik door het huis was), naar de kamer.

In de kelder komt de telefoonkabel binnen (oranje, blauw, rood en wit) en er loopt een netwerk kabel (ik dacht een gewone UTP kabel) van de kelder naar de kamer én er loopt een netwerk kabel van de kelder naar de schuur (waar ik een wifi versterker heb).

Nu is het probleem tweevoudig:

1. Als ik de modem in de kamer zet, moet ik de netwerkkabel met RJ45 stekker verbinden op de telefoonkabel, hoe doe ik dat? Kan ik een RJ45 stekker op de telefoonkabel zetten bijvoorbeeld? En dan met een RJ45 splitter de netwerkkabel naar de kamer en de schuur er op aansluiten? De kabel naar de schuur gaat dan alleen niet via de modem, dat zal wel niet kunnen?

2. En hoe sluit ik de netwerkkabel naar de schuur in de kelder aan? Er loopt maar 1 kabel naar de modem in de woonkamer en nog een kabel is niet mogelijk (tenminste, dat kan wel, maar dan moet ik gaan boren e.d.).

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je een telefoonkabel trekken vanaf de kelder naar de kamer.
Deze zal dan waarschijnlijk behoorlijk lang worden, dit kan invloed hebben op de snelheid-kwaliteit van de connectie met ADSL/VDSL (Deze kabel moet zo kort mogelijk zijn).
In ieder geval moet de telefoonconnectie op de modem worden aansluiten (WAN in).
Daarna kun je een UTP kabel trekken vanaf de modem (LAN out) naar de kelder, en daar een switch op zetten, op deze switch kun je dan de schuur en de kelder via UTP aansluiten op je computers.

Een beter idee kan zijn de modem in de kelder te laten staan, en gewoon hele lange UTP kabels trekken naar de kamer en schuur.
Wat ik zie is dat je er 4 UTP connecties op kan maken. Maar ik doorzie je situatie niet goed wellicht.
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval moet de telefoonconnectie op de modem worden aansluiten (WAN in).
Gaat niet passen ... DSL heeft een 4-polige RJ11 stekker , LAN een 8polige RJ45 stekker

Je telefoonconnectie moet dus op de 'DSL' aangesloten worden.
 
Telefoonkabel verlengen naar de kamer en dan pas de splitter gebruiken voor naar de DSL op het modem/router.
Of gebruik maken van een powerline met wifi, kan de modem/router in de kelder blijven.
 
Toch een kabel trekken dus, daar was ik al bang voor. Ik ga proberen of ik een telefoonkabel door dezelfde buis kan krijgen als waar de UTP kabel doorheen loopt. En dan misschien zo'n stopcontactdoos met een aansluiting voor een rj11 en rj45 stekker.

En als dat dus lukt, dan dus een switch in de kelder waar de kabel voor de schuur op aangesloten kan worden.
 
Ik heb een telefoonkabel getrokken naast de UTP kabel en een contactdoos aan de muur geschroefd met UTP en telefoonaansluiting. In de kelder heb ik de telefoonkabel aangesloten op de hoofd telefoonkabel. Modem in de kamer aangesloten en voila, die doet het!

Nu de schuur nog. Ik heb de UTP kabel aangesloten op een ethernet aansluiting van de modem, in de kelder de 2 UTP kabels met een koppelstuk aan elkaar verbonden, maar geen internet in de schuur (ik heb een WiFi versterker als access point op de UTP kabel aangesloten). Iemand suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan