• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Telefoonlijst ook op paper bruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinast

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Hallo,
ik wil graag een telefoonlijst maken die als ik hem uitprint ook makkelijk en overzichtelijk is, er moet per bedrijf 2 telnrs, een faxnr, naam van een vertegenwoordiger en mobnr in komen te staan, én de mogelijkheid om extra dingen als klantnr. en dergelijke toe te voegen. Nu wil ik ook graag dat het op alfabetische volgorde komt te staan én dat ik wel makkelijk nieuwe bedrijven toe kan voegen. Ik heb tot nog toe al een paar versie's gemaakt, maar bij de één is de layout op papier niet handig (liggende a4 waardoor je snel iets scheef kijkt) en bij beide heb ik nog geen oplossing kunnen vinden voor het invoegen van nieuwe contacten. Ik heb gebruik gemaakt van om en om grijze en witte tekstachtergronden, maar daar klopt dan weer niks van als ik iets toe voeg..
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

groetjes
rina

Alle contacten in Outlook opnemen en via mailmerge in Word of Excel een mooie lijst maken.

Ik heb gebruik gemaakt van om en om grijze en witte tekstachtergronden, maar daar klopt dan weer niks van als ik iets toe voeg..
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Rina,

Die kleuren werken als je in de voorwaardelijke opmaak
Code:
=REST(RIJ();2)=0
toepast. Dat is tussenvoegen geen probleem.

Maak anders eens een voorbeeld met gefingeerde gegevens en de problemen waar je op stuit.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
voorbeeld

bedankt al voor de reacties, helaas helpt het me nog niet helemaal op weg.

om mijn vraagstelling duidelijker te maken heb ik een klein voorbeeldje gemaakt, misschien dat het dan duidelijker wordt.

Bekijk bijlage Voorbeeld tel.lijst.xls

groetjes
rina

Rina,

De opzet die je hebt gemaakt, maakt het lastig. Waarom niet alles op één regel en een formulier om de gegevens te zoeken etc.?

ik heb expres niet alles op één regel omdat je dan met printen het A4 liggend moet gebruiken of hele kleine letters moet gebruiken, wat beide voor vergissingen zorgde.

ik zit zeker niet aan deze indeling vast maar het moet dus op een staand A4 ook makkelijk, compleet en overzichtelijk zijn.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan