• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

telefoonnummer excel form

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste mensen,

in een formulier wat in gevuld dient te worden om een nieuw calculatienummer aan te maken staat ook een vakje voor het invullen van een telefoonnummer. Nu had ik dat zo gemaakt dat er 10 getallen in moeten bij meer of minder geeft ie dan een foutmelding zodat er altijd 10 getallen in staan. Maar nu zijn er een paar slimmerikken die gewoon de getallen 0 t/m 9 er invullen en dat zijn er ook 10 maar is geen echt telefoonnummer,

weet iemand hoe ik dit zou kunnen ondervangen? ik hoor graag van jullie. :thumb:

Ik denk dat dat moeilijk wordt, je kunt wel op bestaande zonenummers checken, maar op het bijhorende telefoonnummer lijkt mij ondoenbaar.
Je kan natuurlijk zoveel mogelijk onlogische cijfercombinaties uitsluiten, maar dat kunnen er ook onmogelijk veel zijn.

Cobbe

Ik denk dat je hier een probleem hebt, want op wat ga je controleren voor een geldig telefoonnummer ? Je zou misschien een lijst kunnen aanleggen (op een verborgen werkblad uiteraard) met alle mogelijke kengetallen en controleren of de eerste cijfers overeenkomen met die lijst. Maar eens ze dit dan weer door hebben ben je terug bij af. :o

Edit: mijn idee was toch niet zo gek als ik dacht :D aangezien cobbe dezelfde ingeving kreeg ;)

Laatst bewerkt:
Wel een beetje, maar dan krijg je straks standaard 0202222222 oid, en dit kan niet ondervangen worden, want dat is een valide telefoonnummer. Dit is toch echt een probleem wat je op zou moeten lossen met de mensen in plaats van een technische oplossing.

pfff idd jullie hebben allemaal gelijk, dit is echt een probleem. dit ligt meer aan de discipline van de mensen die er mee werken.

maar is het wel mogelijk om bijv een lijst te maken met kengetallen en dat ie daar op controleerd? dan wordt het al weer een stukje moeilijkere gemaakt.
:o

Ik heb het nu dus op de manier hier onder.
weet misschien iemand hoe ik dan een controle aan de hand van kerngetal kan maken?

If txtTele.TextLength < 10 Or txtTele.TextLength > 10 Then
MsgBox "Telefoonnummer bestaat uit 10 cijfers! bij 0900 nummer extra 00", vbExclamation + vbOKOnly, "Input Error"
KeyAscii = 0
Exit Sub

tja, wat doe je hier dan mee? :

0900 266 94 63 (geldig telefoonnummer)

Het enige wat je kan doen is kijken als er een stad wordt opgegeven of het telefoonnummer overeenkomt met de opgegeven stad, met een uitzondering voor 06 0800 en 0900, maar gegarandeerd dat je dan 0611111111 e.d. gaat krijgen. Ja, ik heb hier ervaring mee.

geef gewoon de optie om geen telefoonnummer op te geven en flag dat bij het invoeren in het centraal systeem waarna je gericht gaat vragen waarom iemand het nummer niet heeft gegeven. Dat houd je een paar weken vol, totdat het gezeur van een manager irritanter wordt dan de moeite van het niet invullen van een telefoonnummer. :love:

yep, denk dat dat het beste is. ik doe er een aanwijs tekst bij met graag een goed tel nummer invullen.

Maar ja het staat of valt met de mensen die er gebruik van maken.
mensen iig dank voor het mee denken, als er iemand nog een geweldig idee heeft hoor ik het altijd graag.

dank dank dank:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan