Telefoonnummers groeperen adhv zone-nummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter djpr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djpr

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo

Ik heb een access-db met twee tabbelen: telefoonnummers en zonenummers.
Deze zou ik nu willen groeperen (bv Aantal) per zone nummer maar weet niet hoe hieraan te beginnen

Het zonenummer heeft echter geen vaste lengte:

bv

09 xxx xx xx
056 xx xx xx

enz

alvast bedankt

dany

Hoi djpr,

ff een voorbeeldje gemaakt.

Koptekst aangemaakt met net nummer.
Inclusief formule die kijkt naar de spatie (zoals jouw voorbeeld).

Groepering en sortering ingesteld:
- Groepering op telefoon + begintekens + 4 tekens (max netnr) [5 tekens ivm landcode] + groep bijeenhouden.
- Sortering op id, kan jij eventueel ook doen, bijvoorbeeld voor naam.

Let wel: uniformiteit is vereist. 055-9646476 gaat fout -> 055 9646476 is correct

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bijlagen

Hoi Greenery80

Bedankt voor het voorbeeld.
Ik vrees echter dat ik niet correct genoeg ben geweest naar de precieze notatie van m'n data. Wat dus cruciaal is voor een mogelijke oplossing :\

De telefoonnummers bevatten dus geen spaties of speciale tekens

dus
DialledNumber
00LLXXXXXXXXX (= Buitenlands nummer)
056XXXXXX (= vaste lijn)
02XXXXXXX (= vaste lijn)
0476XXXXXX (= mobiel)
0478XXXXXX (= mobiel)

groet

Zonder duidelijke scheiding tussen abonneenummer en andere nummergegevens zal wat jij vraagt logischerwijs niet kunnen.

Grtz,

Tardis

Ik heb daarvoor een functie gemaakt die de telefoonnummers screent a.d.h.v. een lijst met netnummers. Het is een beetje ingewikkeld om e.e.a. hier uit te leggen, dus ik kan, als je dat wilt, wel een voorbeeldje maken...

Ik heb daarvoor een functie gemaakt die de telefoonnummers screent a.d.h.v. een lijst met netnummers. Het is een beetje ingewikkeld om e.e.a. hier uit te leggen, dus ik kan, als je dat wilt, wel een voorbeeldje maken...

Zo'n voorbeeldje zou handig zijn, dankjewel!

Komt er an.... Moet hem nog wel een beetje versimpelen, want het telefoonstuk is onderdeel van een veel groter conversietooltje. Ik zal hem z.s.m. posten.

Octafish,

Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit gaat oplossen. :D
Het zijn natuurlijk wel Belgische nummers. Toch?
02 is Brussel.
09 is Gent.
056 is Kortrijk, Komen-Waasten.
0476 is Proximus mobiel.

Kortom 09 (Gent) is een struikelblok ivm 0900. Dus eerst checken op 0900.
Tevens 04 (Luik) ivm mobiele nummers. Dus eerst checken op alle mobiele nrs.
En missch 071 (charleroi) ivm 07(0), 07(8) en 07(9) [je wilt 3 in 1 keer checken].

Lijsten met netnummers:
lijstje belgische nummers
Wiki

Zoals je merkt, ik heb hier ook al over nagedacht...
Maar mn kennis en ervaring schieten tekort, om dit snel in elkaar te zetten. :o

Laatst bewerkt:
Ik heb een procedure die gemaakt is voor Nederlandse nummers, dat wel.... Hij vindt Belgische nummers wel oké, maar doet er verder niets mee. Overigens is de hele procedure wel geschikt te maken voor Belgische netnummers, want dat is een kwestie van inlezen. Dus een bestandje is altijd welkom!
Ik ben nog even bezig om de procedure wat beter te laten werken onder verschillende omstandigheden, want hij is gemaakt voor een specifieke toepassing. Dus nog even geduld....
Zal de lijst van Greenery er in opnemen, en kijken of ik op een simpele manier, bijvoorbeeld met een checkbox, de Nederlandse of Belgische lijst kan laten selecteren bij het uitvoeren.

Blijkbaar niet zo evident dus. :\
Kan ik je helpen met concrete (dummy) nummers zoals ze in de tabel voorkomen?

d.

Ik heb een procedure die gemaakt is voor Nederlandse nummers, dat wel.... Hij vindt Belgische nummers wel oké, maar doet er verder niets mee. Overigens is de hele procedure wel geschikt te maken voor Belgische netnummers, want dat is een kwestie van inlezen. Dus een bestandje is altijd welkom!
Ik ben nog even bezig om de procedure wat beter te laten werken onder verschillende omstandigheden, want hij is gemaakt voor een specifieke toepassing. Dus nog even geduld....
Zal de lijst van Greenery er in opnemen, en kijken of ik op een simpele manier, bijvoorbeeld met een checkbox, de Nederlandse of Belgische lijst kan laten selecteren bij het uitvoeren.

Met een lijstje maak je me altijd wel gelukkig!
Mijn database is nogal groot, dus het is wat werk om de overbodige onderdelen er uit te slopen. Kost wat tijd....
Ook moet hij nog enigszins foolproof worden gemaakt, want de logica erin is voor een speciale toepassing gemaakt. Kortom: nog een beetje geduld. Het helpt ook als het vanaf nu stevig gaat regenen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan