Telefoonpoort op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cesaritox

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
Hallo,

Wij hebben nu al een tijd een bedraadde router, maar we willen graag een draadloze.
Nu heb ik er eentje uitgezocht, namelijk de Sitecom WL-351Router 300N X3 GB wireless.
Wij hebben alleen ook een telefoonpoort op onze router staan. En nu is mijn vraag: Kan deze router op zulke telefoonpoorten aangesloten worden? Zo niet, Bestaan er dan draadloze routers waar dat wel op kan?

Alvast bedankt!

Jos

een draadloze router met een dsl aansluiting noemen ze meestal draadloos modem. je kan de wan poort van het draadloos router wel verbinden met een van de lan poorten op de oude router/modem.

Een Fritz!box kan dat bijvoorbeeld. http://www.fritzshop.nl/index.php?cPath=22&osCsid=mb2fjoeb58j23os2ojt7d1sej0
Voorheen had ik een Speedtouch welk dat ook kon, volgens mij is dat de 780 serie.

Let wel even op dat je alle benodigde voip gegevens hebt voordat je iets anders koopt, vroeger met KPN veel problemen gehad omdat ze die gegevens niet wilde vrij geven. Je zat dan aan hun modem gebonden. Een extra router of Accesspoint aansluiten op de bestaande router zoals hierboven wordt gezegd kan natuurlijk altijd.

Wat je ook kan doen, is je telefonie over een voip converter laten lopen. Dit is een klein kastje tussen de router en telefoon. Je moet wel de voip gegevens van je provider hebben om het op het kastje te installeren uiteraard.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik ga denk ik maar zo'n Voip converter kopen.

ooh het gaat via telefonie overde router? ik had het idee dat je een dsl aansluiting bedoelde. haha

Toch niet opgelost...

Wij hebben deze router: motorola sbv5120e

En nu willen wij draadloos internet, wat is rendabel?

Geen probleem, sluit bijvoorbeeld een linksys e4200 router erop aan maar gebruik de telefoonpoort van de motorola modem. aangezien de telefoonport al voorgeconfigureerd is door je provider en je deze settings zelf niet kan aanpassen of overnemen in een ander apparaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan