telefoonverbinding soms dood, Gigaset sx762

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leanderthal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Hallo,

We hebben internet met voip bij Solcon. Over het algemeen werkt het prima, maar af en toe heeft de voip verbinding het nare idee om er spontaan mee op te houden.

In de meeste gevallen is de lijn helemaal dood (geen kiestoon, geen gesprekstoon...stilte).

We kunnen op die momenten niet bellen, noch gebeld worden. Dit houdt dan lange tijd aan, van 1 tot meerdere dagen.
Soms helpt het om de stroom van de telefoon te halen, het telefoonkabeltje los te halen en weer opnieuw aan te sluiten.

Aan de andere kant hebben we momenten dat we de hele dag door constant gebeld worden, en wanneer we opnemen is er niks te horen (en nee, dit is niet iemand die ons voor de grap opbelt).

De internet verbinding is wel stabiel, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb vandaag even in het logbestand van de router gekeken waar de telefoon op zit aangesloten (Gigaset sx762, deze zit direct op de modem in de kast aangesloten), en daar staan de volgende meldingen in:

Dec 9 16:02:54 War <EVENT> cma: 011-00-15 SIPUDP(3): returned empty IpAddress for host sip.solcon.nl, cleaning up message queus for this host!

Dec 9 16:02:55 Err <EVENT> voice: 011-00-00 Registration of telephone account (hier staat ons telefoonnummer) was unsuccessful. Reason: DNS fault (V001)

Dec 9 16:03:09 War <EVENT> cma: 011-00-00 SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message

Dec 9 16:03:12 War <EVENT> cma: 011-00-15 SIPUDP(1): returned empty IpAddress for host ser01.solcon.nl, cleaning up message queus for this host!

Deze meldingen komen meerdere malen voor, een aantal ervan vlak achter elkaar. Geen vaste volgorde.

Iemand die hier meer van af weet?

Komt mij nogal vreemd over als Internet op dat moment wél werkt. Ik kan me het volgende erbij voorstellen:
Óf de DNS-servers van solcon hebben flinke problemen m.b.t. het eigen solcon.nl domein (DNS-serverfout bij solcon) of je router kan niet verbinden met de authoritieve DNS-server van solcon.nl op dat moment (netwerkfout bij solcon).

Linksom of rechtsom: Je moet vlgs. mij hiervoor bij (de helpdesk van) Solcon zijn. Per slot zijn zij verantwoordelijk voor het hele trajact tot en met de voip-router.

Tijs.

Hallo Thijs,

Ik vond het ook al vreemd, maar gezien deze router tot nu toe de enige is waar ik een telefoon op heb aangesloten, dacht ik dat ik iets verkeerd had ingesteld m.b.t. voip. Gezien mijn kennis op gebied van voip nogal beperkt is, wilde ik eerst uitsluiten dat het probleem aan mijn kant ligt voordat ik Solcon ga lastig vallen ;).
Zoals u al zei, denk ik dat ik dat nu wel kan doen.

Bedankt voor de hulp en informatie! :thumb:
Ik zal deze post op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan