telelens 50 - 500mm

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

Ik ben voor de eerste keer hier op fotografie en heb een vraag.

Ik zou graag een telelens willen kopen op dieren buiten te kunnen fotograven. Dacht aan iets van 50 – 500mm waar moet ik dan al zo op letten, kwam op google tegen een forum en daarin werd gezegd f8, dat is helemaal niks. Wat is f8 en kunnen jullie wat tips geven hou er wel rekening ik ben pas bij het begin van fotograven.

Groet PPMS

Goedemiddag,

Heb je hier wat aan? geeft een goed uitleg over de f8 en denk als je pas begint te fotograferen dat je eerst eens gewoon moet gaan fotograferen en experimenteren om het toestel onder de knie te krijgen voordat je volgens mij een prijzige lens gaat kopen welk toestel heb je als ik vragen mag.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb altijd wel wat foto’s gemaakt maar wil er nu meer mee bezig zijn en er meer uithalen. Ben nu ± 1½ jaar bezig, vooral de kleinkinderen dat is zo leuk om te doen.

De camera is een Sony DSLR A550 met een lens Sigma 18 – 200 / 3.5 DC DIG Sony.

Wil van de winter op de Rotterdamse Volksuniversiteit zo fotocursus gaan doen.

Leuke site en ga dat eens op het gemak doornemen.

Groet PPMS

Hoi

Oke maar dan ben je ook geen beginner meer zoals je in je eerste bericht schreef :thumb: succes met de cursus en je weet je kan je foto ook nog tonen hier .:d

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zou graag een telelens willen kopen op dieren buiten te kunnen fotograven. Dacht aan iets van 50 – 500mm waar moet ik dan al zo op letten, kwam op google tegen een forum en daarin werd gezegd f8, dat is helemaal niks. Wat is f8 en kunnen jullie wat tips geven hou er wel rekening ik ben pas bij het begin van fotograven.

Groet PPMS
50-500 ???? Met je huidige lens schiet jij best wel aardige portretten en kun je héél fatsoenlijk telefotograferen!

Of de lens bestaat weet ik niet, maar wat wil je ermee gaan doen? Voor portret fotografie heb je er weinig aan en heb je genoeg aan je huidige lens. Zelf doe ik graag foto's op een circuit maken tijdens races en dan is een grote telelens wel handig.

Zelf ben ik nu aan het kijken voor ongeveer de lens die jij nu hebt (18-200mm);
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ief-voor-standaard-kitlens-18-55mm-Canon-400D

Je kan ook nog informatie vinden op www.zoom.nl

Die link van Modag kan ik ook wel gebruiken.:)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Groet PPMS
Vermoedelijk kijk je naar de Sigma 50-500mm een f4.5 of f4. De f-waarde, diafragma is een maatstaf voor de hoeveelheid licht dat er door de lens kan, hoe lager het getal hoe meer licht er op de sensor kan vallen. Meestal is deze waarde omgekeerd evenredig aan de prijs :D Voor natuur fotografie kies je best een zo laag mogelijke f-waarde. Je model zal zelden in het zonnetje wachten op je foto. Meestal ga je in de schaduw moeten kunnen werken en dan moet je lens veel licht kunnen pakken. Een lage f-waarde heeft ook het voordeel dat je aan hogere sluitersnelheden kan werken, wat bewegings onscherpte kan voorkomen bij het "schieten" van bewegende beestjes.
Ik denk dat voor je Sony de 50-500 f4 geen slechte keuze is, de f4.5 is dan weer beter uitgerust maar dat zie je aan de prijs:confused:. Indien het budget te hoog is kan je nog naar de voorloper grijpen, de 150-500 f5 waar de f5 niet echt ideaal is om volgeltjes in het bos te gaan "schieten", maar je kan dit dan compenseren door aan een hogere ISO waarde te werken (nadeel: meer ruis).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan