Telenet Home spot vraagje ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Mijn vrouw en ik wonen als jaren door de omstandigheden een paar huisblokken van elkaar.
we hebben allebei internet
zij is bij Telenet
ik ben bij dommel
Ik kan ook van bij mij thuis op internet via haar Telenet Homespot.
zelf ben ik klant bij Dommel omdat deze Gratis toegang geeft bij nieuwsgroepen en ombeperkte download
Nadeel van Dommel is dat de snelheid rond de 320 kb maar is.
Zodus als ik op 1 pc download ben ik verplicht met mijn 2de Pc te verbinden met de telent homespot van mijn vrouw.
Nu is de vraag.
zeg ik beter mijn abonnement op bij dommel en deel ik de kosten met mijn vrouw voor een onbeperkte fiber verbinding met telenet.
Maar hoe zit het dan met de nieuwsgroepen, bestaat er een goedkoop alternatief ????

Weet je vrouw dat jij meelift op haar draadloze netwerk?

ja het is zij die voorstelt een fiber verbinding te delen, het nadeel voor mij is als de persoon vd hotspot zijn internet op geeft dat ik de sigaar ben maar de vraag is
zal ik met de homespot verbinding optimaal vd snelheid kunnen gebruik maken ??

@frankdubbe,

Alles hangt af van de signaalsterkte op jou adres maar meer als 320kb moet toch snel haalbaar zijn. Nieuwsgroepen zijn er in alle soorten en maten en veelal gratis te gebruiken. Er zijn enkele die specifiek door een provider worden beheerd en ook alleen kunnen worden gebruikt als je daar klant bent. Ik weet niet of dit het geval is bij de door jou gebruikte nieuwsgroepen.

Mag het wettelijk dat we samen een interenet verbinding delen??
Kan de provider daar over zeuren als ze zien dat de homespot en de verbinding gelijktijdig gebruikt worden ?

Als je dan toch de homespot kunt zien kan je waarschijnlijk ook de gewone wifi zien en kan je misschien beter via deze internetten. Je moet dan enkel van je vrouw de beveiligingssleutel krijgen en klaar is Kees.

neen de homespot gaat uit van iemand die hem deelt in zijn router, je surft dan wel op je eigen internet-in mijn geval deze van mijn vrouw-
2 huizenblokken is te ver af voor wifi...
Homespot is eigenlijk bedoeld voor mensen met een laptop die ergens anders willen genieten van HUN internet maar inloggen op de dichtbijzijnste router.
In principe kan je desktop thuis online zijn en kan je inloggen met je laptop terzelvertijd ergens anders of dat nu in een andere stad is maakt geen verschil.

Ah, ik begrijp het je logt in op de homespot met de account van uw vrouw...sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan