Telenet internet uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adinda3103

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2014
Wie kan helpen????????????????
Als we onze laptop opstarten valt het internet vaak uit en telenet vind niets.
Blijkbaar valt het niet vaak uit met windows 8 maar wel met windows 7 en dat hebben wij.
Telenet kan het niet oplossen,kan er mss iemand helpen aub,dit is heel vervelend als je met belangrijke mails bezig bent en steeds opnieuw kan beginnen.
Hopelijk krijg ik oplossingen aangeboden,alvast bedankt

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

minitoolbox.png

• Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Voer het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif

Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje

Ik heb dit soms ook en dan zet ik mijn ethernet adapter enkele seconden uit en weer aan en dan werkt alles weer perfect.

Als de tip van karine ook bij jou zou kunnen helpen: Ik zou dan vermoeden dat de driver van de netwerkkaart niet deugt (evt. kan het ook een ander probleem zijn, maar als de pc gewoon goed aan blijft en zijn werk doet zou ik toch eerst aan nieuwere drivers denken als oplossing).

Dus: Wat is het precieze merk + type laptop en wat meldt Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) -> Netwerkadapters openklikken -> Dubbelklikken op je bedrade netwerkadapter, tabblad Details kiezen, kiezen voor "Hardware ID's" en kopieer de bovenste teruggemelde waarde naar het klembord en plak die in je volgende posting).

Tijs.

Netwerkadaptor

Hij geeft volgende aan
Dit apparaat werkt correct.
Maar ik probeer alles uit wat hier gezegd wordt en NIETS helpt

Je hebt nog niets teruggemeld wat concreet aan je gevraagd is.
Dus wat in posting #2 door dorado en wat in posting #4 door mij gevraagd is.

[Dat Windows meldt dat iets correct werkt betekent niet (automatisch) dat het apparaat ook functioneert zoals jij hoopt dat hij functioneert, dus zonder problemen, altijd verbinding etc. Dus nieuwere drivers etc. kunnen ook helpen als Windows vindt dat een apparaat correct werkt!]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan