Televisie Elegance 55 Flat geeft slecht beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rensebrink

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Ik heb een tv die net 2 jaar oud is maar opeens eeen heel slecht beeld geeft. Het beeld is heel onrustig en het schud als het ware een beetje van boven naar beneden. Ook zitten er storing in het beeld, allemaal horizontale strepen komen door hel beeld.

Ik denk zelf dat het aan de tv moet liggen want als je tv kijkt via kabel geeft het zo'n beeld, bij spelen op xbox360, wii ect. en dvdtjes.

Ik had de tv naar een reperateur gebracht. Daar heeft hij een week aan gestaan, maar zei zijden dat ze niets hebben gezien. er ligt ook geen magneet op mijn tv of in de xbox360 of wii zit er 1 dat hij oppeens vreemd beeld geeft.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want het beeld dat er nu uit komt is heel erg slecht en zou ik verplicht zijn een nieuwe tv te kopen en dat vind ik zonde want deze tv is pas 2 jaar oud.

Heb je de TV inmiddels weer terug? doet ie het nog steeds zo raar?
Een second-opinnion van een andere reparateur vragen misschien?

Ja de tv is al een tijdje terug maar het is toen ik hem hier aansloot heel eventjes weg maar na een kleine tijd was het weer terug gekomen.

En hier kost het 15 euro als de reprateur alleen naar de tv kijkt:p Dsu die second opinion laat ik nog liever even wachten.

Tsja, 15 euro is eigenlijk een koopje ....
's Nachts/Avonds de TV uitzetten met de knop is vaak beter dan em uitdoen met de afstandsbediening, kan het beeld ook weer 'ontspannen'.

Een koopje dat hij weer kan zeggen dat het het daar wel gewoon doet. Ik blijf een nederlander dus dat vind ik zonde van het geld.
:p

Elke avond gaat de stekker van de tv ect. eruit dus denk niet dat dat het probleem kan zijn.

Heeft die eerste reparateur je niet gewoon een andere (LCD)tv aan willen smeren?
Vraag daarom een second oppinion, gaf ik als optie ...
Je TV-spanningsstekker, is dat eentje mét (rondestekker) of zónder (plattestekker) randaarde.

Ik denk niet dat de reparateur dat zou doen want ze verkopen daar helemaal geen televisies. Het is gewoon een lokale reparatiewinkel waar ze onderdelen verkopen van audio, pc en tv.

De televisie is overigens zo'n grote kast. en het heeft een platte stekker.

Raar om te zeggen misschien, maar komt er wel de nodige spanning uit je wandcontactdoos?
(denk zo rond de 230 Volt)

Er komt 230 volt uit onze stekker maar de stekker van de tv zit in een stekker doos waar ok nog de xbox360, wii, ps2, ps1 en super nintendo in zitten. Het is opzich wel veel voor 1 stekker doos maar eerst ging het altijd goed.

Dat valt op zich wel mee dat die apparaten erbij opzitten.
Ik heb zo even géén andere vragen meer ...
Jammer dat ik je niet heb kunnen helpen.

Lijkt op interferentie van één van de apparaten die er aan hangt.... Haal alles er af en sluit de tv "kaal" op de antennedoos aan... Blijft de storing dan aanwezig?

Ik heb het gestest maar zelfs als alle kabels eruit zijn (ook de kabel) blijft het blauwe scherm dat je dan ziet nog strepen geven.

Ik had dit overgens een half jaar geleden ook maar toen verdween het na 3 dagen weer, maar nu gaat het niet weg.

WiFi [router] heeeeel dicht in de buurt? Als de tv bij de reparateur zo strak als wat is, lijkt het toch op invloed "van buiten" ..... tenzij de reparateur maar wat roept....... Hebben buren hier geen last van? Heb je internet via de kabel?

In de kamer naast de tv staat een router ( 2 meter afstand met een dikke muur tussen) In een andere kamer op de zelfde verdieping staat ook een tv en die doet het nog perfect. De tv ws ook naar beneden gebracht en daar aangesloten, ook nog slecht beeld. We hebben internet via de kabel ja.

Vreemd...
Tja, misschien toch terug naar de reparateur... en er zelf bij blijven staan om de man te vertellen wat je bedoeld... of je te verbazen dat hij daar wel strak beeld geeft... In het laatste geval moet er toch verder gezocht worden naar een storing, mogelijk op het lichtnet... Stoort de tv altijd? Dus, 's ochtends en midden op de dag ook?

Het gebeurt gewoon opeens en dan blijft het een hele tijd. Het was 1 keer eerder gebeurt toen was het na 3 dagen opeens verdwenen. Misschien gebeurt dat nu ook wel weer. Anders maar weer een keer naar de reparateur.

Het zou een storing in de [interne] voeding van de tv kunnen zijn.... als er, bijvoorbeeld door een gammele regulator, een rimpel op de gelijkspanning komt, kun je dat effect ook hebben....

Ik ben er (nog steeds) voor om em naar een andere reparateur te brengen, een second-opinion ...
2 weten meer dan 1!

Hallo

Betrokken merk/type ken ik niet persoonlijk , maar ga ervan uit dat dit een c.r.t. model betreft , en GEEN t.f.t ...

Meest voorkomende oorzaken bij deze zijn nog steeds en ... ja weerom ... defekte condensatoren , of slechte soldeerverbindingen ...

Verdacht is wel dat betrokken toestel een week korrekt heeft gewerkt bij de betrokken hersteller ???

Uiteraard = er een werkende aarding voorzien indien nodig ???

De hamvraag = ... ---> wat weet deze 'lokale hersteller" u hierover te vertellen , want deze heeft tenslotte betrokken toestel onder ogen gehad ...(garantie op herstelling ???)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan