televisie Philips 5405 en jvc th-r3 home cinema krijg geen geluid over home cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsuen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2011
Berichten
3
Halloo,
ik heb een nieuwe tv de philips 5405! en ik had al een home cinema set van jvc type th-r3 maar dat is een systeem waarmee je ook kan opnemen.

Normaal had ik ik de antenne aansluiting via de home cinema na de tv! maar nu heb ik digitale tv via de tv ! maar nu krijg ik dus me geluid niet over de home cinema.

de tv heeft een hdmi aansluiting scart dvi en een coaxiale uitgang en de home cinema heeft een scart aansluiting en een coaxiale ingang.

Mijn probleem is dus dat als ik tv kijk ik me geluid niet over mijn home cinema krijgt! de home cinema heeft ook geen aux knop of wat dan ook.
Ik heb de home cinema met scart aangesloten op de tv en met de coaxiale audi kabel.
dit is de handleiding van de home cinema http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1352-007a.pdf

hopelijk kunnne jullie mij meer vertellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt erop dat je alleen digitale audio uit de TV kunt halen als je Homecinema een HDMI 1.4 ingang heeft. Daarvoor zou je dus een nieuwe AV receiver moeten aanschaffen. Misschien kun je analoge audio uit de TV halen (via Scart of tulp en die aansluiten op de Scart ingang op de Homecinema. Dat is dan stereo geluid, geen Dolby digital. Dan nog is het de vraag of dat met het signaal van je CAM module kan. Je kunt trouwens sowieso geen digitale audio opnemen met de JVC.
 
Laatst bewerkt:
Okee jaa ik heb hem aangesloten met een scart kabel en een coaxiale geluidskabel! maar ik snap niet echt wat je bedoelt er zit toch op de tv en receiver een geluidskabel tv output in receiver input dan zou die daar toch geluid mee verzenden?? via de scart krijg ik er geen geluid uit! ik heb meer het idee dat ik de receiver niet goed in heb gesteld of niet de juiste knop kan vinden
 
Ik kan op het afstand niet met zekerheid zeggen, maar het kan zijn dat de analoge audio uitgang op de TV alleen werkt als doorvoer, d.wz. je stopt er geluid in, en dat haal je er uit via die uitgang. In jouw geval produceert je TV zelf geluid (de digitale TV uitzending via de CAM module) en dan kan het zijn dat je analoge geluid alleen uit de speakers van de TV zelf komt. Er zit nog een menu-functie op je TV die Speaker-off (of zo) heet. Probeer die eens, om analoog geluid uit de TV te halen.

Digitaal geluid (via de coaxiale kabel) gaat (dacht ik) sowieso niet; in de manual van de TV staat dat je daarvoor HDMI 1.4 met audio retour nodig hebt, en dat heeft je homecinema niet.
 
Heeey hardstikke ik ben eruit! :) ik kan nu van me tv naar mijn home cinema geluid afspelen en tevens me computer die op me tv is aangesloten het geluid over de home cinema laten afspelen :D

Heb nog wel een paar vraagjes : Moet ik als ik me via me tv aanzet en een film kijk via me computer handmatig de instellingen van me geluid naar tv zetten op me computer of kan dat ook op 1 of andere manier automatisch dat hij ziet dat de tv aangaat?

En als ik nu tv kijk kan ik dan zorgen dat ik het geluid harder en zachter kan zetten via de afstandbediening van tv netzoals dat van een decoder of kan dat nu echt alleen via de home cinema afstandsbediening
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan