televisiezenders media center vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

adewijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
124
Ik heb vista ultimate en hiervoor xp daar had ik powercinema mijn video-kaart is radeon 600
Alles werkt perfect alleen krijg ik geen live tv. Bij het zoeken naar kanalen wordt er niks gevonden. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik heb analoog tv signaal (casema)
Doe ik iets verkeerd bij de instellingen?

Alvast bedankt.

Anja
 
Laatst bewerkt:
HP Media Center PC en Vista en Casema analoog

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met een HP Pavillon m7880.nl-a PC, die oorspronkelijk voorzien was van XP, maar nu op Vista draait.

Op XP werkte heel MCE perfect, maar nu in Vista, kan ik geen analoog Casema kanaal kiezen.

Het is mij eerlijk gezegd niet eens duidelijk, of de Tuner (ik denk een Hauppage) door Vista is herkend.
 
Ik heb een nieuwe hp laptop die gemaakt is voor Vista. Maar de tv chip waar ik mijn kabel op aansluit ontvangt alleen maar digitale tv, en geen analoog terwijl dit wel moet kunnen. Zelfs al zet je de instellingen op annaloog.

Ik ga denk ik nog een jaar terug op xp, want zelf mijn externe geluidskaart werkt niet.

Vista staat nog te veel in de kinderschoenen.:confused:
 
pavillon mce vista werkend hoera

Tot mijn eigen verbazing heb ik het opgelost, eindelijk na 5 maanden. Als je het weet, is het makkelijk.

Op de HP site kun je zoeken naar nieuwe drivers. De site detecteerde automatisch welke PC ik heb. Daarna klikte ik op Vista, en er werden 5 drivers getoond, waaronder 1 voor een tv-kaart. Deze bleek van Asus te zijn, dus geen Hauppage.

Nadat ik de driver geïnstalleerd had (met reboot), merkte ook MCE dat ik een "nieuwe" tv kaart had. MCE bood aan, deze te configereren. Eindelijk kon ik in MCE kiezen voor "Kabel".

Met de postcode van Houten ging dat niet goed, maar toevallig had ik opgevangen, dat ook hier een zenderindelingwijziging had plaatsgevonden, en op een andere website had ik al de suggestie gelezen, dat Zandvoort een juiste zenderprogrammering zou kunnen opleveren. Met het intikken van postcode 2042 JC vond ik vrijwel automatisch alle 38 analoge kabelzenders van Casema. Alleen de regionale omroepen moet ik nog zien aan te passen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan