Telewerk mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Ik ben op zoek naar ideeen/mogelijkheden voor telewerken.
We hebben een server op het werk staan, maar willen nu voor mensen die vanuit huis werken het gemakkelijk maken om op de server te komen. Momenteel doen ze dat via remote.eigendomein.nl (windows business server) maar dan moet je eerst inloggen, bestand downloaden, opslaan op pc, bewerken, weer opslaan op pc en dan uploade naar server.
Voor 1 document niet zo'n probleem, maar als je een keer meerdere documenten wilt opslaan niet erg handig.

Zit te denken aan een vpn server, maar ken de voor- en nadelen niet zo goed. Het gaat dus om de toegangelijkheid en gebruiksgemak.

Alle suggesties welkom!!

Oh ja, het is maar een klein bedrijf, dus we hebben geen ICT afdeling ofzo, vandaar dat ik de vraag hier neergooi....

Laatst bewerkt:
ik veronderstel dat je ook een router of firewall hebt staan voor je internet connectie? Indien ja geef eens het merk en type of gebeurt dit ook via Small Business Server?

We hebben een Eminent modem/router (EM4542 WIRELESS N ROUTER 300MBPS) en een HP Pprocurve 1810G24 netwerk switch.
Verder staat er in de "server-kast" ook nog een Smart UPS SC1500 en een HP | Proliant ML350. Internetverbinding loopt via glasvezel van Solcon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan