Telewerken het hoe en wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Kan iemand mij even in het kort uitleggen hoe telewerken in zn werk gaat.

Wat is er voor nodig?

Heb al wel ff met google gezocht maar word niet snel genoeg iets wijzer.....

bvd

Geplaatst door rkwebdesign
Ik heb daar zelf nog nooit van gehoord. Bedoel je niet het programma: Telnet

Telewerken is bedacht zodat mensen niet altijd naar kantoor hoeven te komen en dus vanuit huis kunnen werken............

anybody?

Ik telewerk af en toe. Nodig zijn een computer met een verbinding naar het bedrijfsnetwerk en een ARBO-goedgekeurde werkplek. ( zie http://www.dedigitalerevolutie.nl/redirect.asp?pagina=bedrijven/telewerk.htm)

Verder moet je uiteraard werkzaamheden hebben die je thuis kunt uitvoeren.

Meestal heeft de werkgever nog wat aanvullende eisen, hiervoor kun je beter contact met je manager opnemen.

Meestal heeft de werkgever nog wat aanvullende eisen, hiervoor kun je beter contact met je manager opnemen.

Ik ben de manager :) sort of

Ik heb de opdracht is uit te zoeken wat er allemaal bij komt kijken.

Laatst bewerkt:
Denk aan het volgende:

Gebruik je computer van de werknemer zelf of plaats je een computer van de zaak. In het eerste geval kan de werknemer een vergoeding vragen. Een eigen PC van de zaak heeft wel voordelen, beter te beveiligen enz. Met behulp van een KVM-switch kun je het ruimteprobleem oplossen, met zo'n switch deel je monitor/muis/keyboard tussen 2 of meer PC's.

Hoe maak je de verbinding? Via internet (Via een VPN) of laat je de gebruikers rechtsstreeks inbellen? Eerste optie is op de lange termijn goedkoper, de tweede optie is veiliger maar na verloop van tijd duurder, ISDN2 is dan hard nodig om zowel te kunnen telefoneren en te telewerken. Vooral de tikken gaan na verloop van tijd de kosten omhoog jagen.

Vooral het ARBO-verhaal is ingewikkeld. Er is een minimale werkruimte vereist, daglicht is verplicht enz enz. De werknemer die gaat telewerken moet wel zo'n ruimte hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan