Telfort abonnement en mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb vandaag mijn Telfort abonnement gekregen en de modem geinstalleerd en dat ging prima.....tot zover het goede nieuws!

Als ik mijn laptop rechtstreeks met een kabel op het modem aanlsuit heb ik normaal en internetverbinding maar zodra ik het modem aansluit op mijn router (een linksys befsr41) en van daaruit met een kabel naar mijn laptop dan niks. Laat staan dat ik mijn accespoint op de router aansluit......

Kan via de bedrade manier wel de router benaderen (via draadloos niet omdat er geen ip adres verkregen wordt). Dit terwijl ik in de router als in windows heb aangegeven automatisch een ip-adres moet krijgen.

Ook het resetten van de router en accesspoint helpt niet. ......Telfort? die willen/kunnen niet helpen.....internet diet het!

Wie helpt me.

Eric

Eric,
Je spreekt toch over een modem van je Telfort abonnement??
Dus geen router!

maar zodra ik het modem aansluit op mijn router (een linksys befsr41) en van

Als je dit doet gaat niet, je sluit je router aan op je aansluiting en dan je modem op je router ???
Dit zijn dingen dat gaat niet werken hoor.

Als je een abonnement hebt voor 1 aansluiting, kan je op de modem maar 1 toestel aanhangen. (pc, laptop, router)
Hang je de pc aan de modem dan heeft de modem het MAC adres van je pc genomen en zal enkel internet doorgeven aan dat MAC adres. En geen ander MAC adres.

Dus trek de stroom van je modem. Wacht een minuut. Sluit je router aan op de modem.
Dan zet je de modem aan. Daarna sluit je de pc of laptop aan op de router al dan niet draadloos of met kabel.

Noem even de fabrikant en type van de modem (of router) die Telfort je geleverd heeft.

Voor hetzelfde geld is het namelijk geen modem maar zelf ook al een router, en dan loop je (bijv.) het risico dat zowel de Telfort router als de Linksys router beiden dezelfde ip-reeksen uitgeven (voor een befsr51 is dat standaard 192.168.1.x adressen, als ik me goed herinner).
Vertel ons dus daarnaast ook welk ip-adres je pc krijgt indien rechtstreeks aangesloten op het Telfort apparaat. Dit kun je achterhalen met:
[Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

We horen het wel.

Tijs.

Noem even de fabrikant en type van de modem (of router) die Telfort je geleverd heeft.

Voor hetzelfde geld is het namelijk geen modem maar zelf ook al een router, en dan loop je (bijv.) het risico dat zowel de Telfort router als de Linksys router beiden dezelfde ip-reeksen uitgeven (voor een befsr51 is dat standaard 192.168.1.x adressen, als ik me goed herinner).
Vertel ons dus daarnaast ook welk ip-adres je pc krijgt indien rechtstreeks aangesloten op het Telfort apparaat. Dit kun je achterhalen met:
[Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

We horen het wel.

Tijs.

Tijs,

Alvast bedankt.

Het modem dat ik van Telfort heb ontvangen is een Zyxel type P-2602R-D1A en is
inderdaad bedoeld voor één pc.

Mijn pc krijgt nu
ip-adres: 192.168.1.34
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.1.254

Ik ga nu ook even proberen het modem 2 minuten zonder stroom te zetten en dan eerst de router aan te sluiten i.p.v. rechtstreeks mijn laptop.

Ik hoor graag van je.

Eric

Eric,
Je spreekt toch over een modem van je Telfort abonnement??
Dus geen router!

Als je dit doet gaat niet, je sluit je router aan op je aansluiting en dan je modem op je router ???
Dit zijn dingen dat gaat niet werken hoor.

Als je een abonnement hebt voor 1 aansluiting, kan je op de modem maar 1 toestel aanhangen. (pc, laptop, router)
Hang je de pc aan de modem dan heeft de modem het MAC adres van je pc genomen en zal enkel internet doorgeven aan dat MAC adres. En geen ander MAC adres.

Dus trek de stroom van je modem. Wacht een minuut. Sluit je router aan op de modem.
Dan zet je de modem aan. Daarna sluit je de pc of laptop aan op de router al dan niet draadloos of met kabel.

Helaas, ik heb de modem 2 minuten van het stroom gehaald en daarna de router aangesloten en het modem weer onder stroom gezet.
Als ik via een draadloze verbinding mijn verbinding wil keizen blijft ie hangen op de tekst netwerkadres verkrijgen.

Eric

Kan je op de router via rechtstreekse aansluiting dan wel internet krijgen.
Want die moet je dus wel als switch instellen natuurlijk.
En afhankelijk van welke poorten je hebt een cross kabel gebruiken of een poort die kan kruisen.

Wat is het merk en type van je router?
En weet je hoe hij ingesteld is?

Kan je op de router via rechtstreekse aansluiting dan wel internet krijgen.
Want die moet je dus wel als switch instellen natuurlijk.
En afhankelijk van welke poorten je hebt een cross kabel gebruiken of een poort die kan kruisen.

Wat is het merk en type van je router?
En weet je hoe hij ingesteld is?

Jeetje...geen idee hoe de router is ingesteld. Het merk een type staat helemaal bovenaan (een linksys). De situatie hiervoor as altijd als volgt (en werkte super).

Ik had kabelinternet van casema. Achter de modem van casema had ik de router zitten en daarachter een linksys accespoint. Dat werkte als een speer. Heb vandaag dus Telfort gekregen en heb simpelweg achter het nieuwe modem van telfort de router en accespoint weer gehangen (niets verder ingesteld).....

Ik heb ook geprobeerd het accespoint rechtstreeks op het modem aan te sluiten maar dat hielp ook niet.Hoe stel ik dan de router als switch in.

Thanx
Eric

De access point zou moeten werken dacht ik...
(weer na pauze modem)
Die modem uittrekken moet je altijd doen omdat deze het MAC adres van het apparaat onthoud. En dus geen 2 verschillende MAC addressen zal bedienen.

Geef het merk van je router eens aub... dan kan ik wat info opzoeken.
Je kan ook het MAC adres van je router spoofen met het MAC adres van je pc dat wel werkt op je router. Denk dat dit de beste oplossing zal zijn. Maar daarvoor heb ik dus het merk en juiste type nodig.

De access point zou moeten werken dacht ik...
(weer na pauze modem)
Die modem uittrekken moet je altijd doen omdat deze het MAC adres van het apparaat onthoud. En dus geen 2 verschillende MAC addressen zal bedienen.

Geef het merk van je router eens aub... dan kan ik wat info opzoeken.
Je kan ook het MAC adres van je router spoofen met het MAC adres van je pc dat wel werkt op je router. Denk dat dit de beste oplossing zal zijn. Maar daarvoor heb ik dus het merk en juiste type nodig.

Het merk van mijn router is een Linksys en type is BEFSR41.
Ga ik nog een keer proberen het accespoint rechtstreeks op het modem te zetten na een stroomonderbreking.

Alvast bedankt hé
Eric

Het merk van mijn router is een Linksys en type is BEFSR41.
Ga ik nog een keer proberen het accespoint rechtstreeks op het modem te zetten na een stroomonderbreking.

Alvast bedankt hé
Eric

HELAAS....blijft hetzelfde......blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'....

HELAAS....blijft hetzelfde......blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'....
Ben even niet mee hoor... ik heb toch nergens over netwerkadres gesproken?
Via een accesspoint krijg je altijd een het adres van de modem... dat is gewoon een verlengstuk eigenlijk van de modem.

Maar ik heb geen netwerkadressen nodig hoor, voor niets nodig.

Heb ondertussen de info voor je router.
Doe eerst een een totale reset van de router.
Je hoeft hem dus niet aan te sluiten op je modem (nog niet)
Dus je voorziet hem van stroom en het kleine gaatje links op de achterkant met een paperclip of pen 30 seconden ingedrukt houden.
Dit is dus een totale reset en alle fabriekswaarden worden dan teruggezet.

Moet even mijn computer herstarten want hij hapert :-)
Niets is perfect deze dagen LOL

Maar zoek ondertussen even je MAC adres van je pc die dus wel werkt op de modem op.

Windows logo + r daarna ipconfig /all

Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 802.11g-netwerkadapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1C-26-08-C2-09
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Je krijgt dan zoiets als hierboven, dus als hij wertke via kabel dan heb je de ethernetkaart nodig, niet je draadloze adapter en het Fysiek adres dat moet je hebben. In voorbeeld dus
00-1C-26-08-C2-09

Ben zo bij je terug...

Ben er terug :-)
Had een fout in Adobe reader dus kon de handleiding niet meer lezen.
Maar hij blijkt nu ook niet meer te laden.
Ga ondertussen even op andere computer de handleiding downloaden.

Ga met je pc naar de router, via IE naar adres 192.168.1.1
Dan heb je een menu van de router

Username admin en password eveneens admin

Dan neem je de tab MAC Address Clone
Enable deze
En vul het MAC adres in van de pc die dus rechstreeks werkte op je modem.
Dan klik je op Save knopje.

Dat zou dan klaar moeten zijn.
Dan modem even uittrekken, router aankoppelen...pc aan de router met kabel lieftst om te testen
Stroom erop en je zou internet moet hebben.
Als dit dan werkt kan je draadloos gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Serge50: Je maakt een fout hier, denk ik: De BEFSR41 is een bedrade router, geen accespoint. De Zyxel is een router, geen modem. Probleem waar de TS mee zit is dat er een ip-conflict is indien beiden met elkaar verbonden zijn, want de BEFSR41 en de Zyxel modem gebruiken beiden de 192.168.1.x reeks. Dat betekent dat 1 van de 2 apparaten een ip-adres moet krijgen uit een andere ip-reeks.

@Nootdorp: Omdat de Zyxel al een router is, heb je dus eigenlijk geen aparte router nodig! :) Ik raad je dus aan om in de winkel een een ethernet-switch te kopen met 4 of meer poorten, 1 daarvan aan te sluiten op de Zyxel en de andere 3 poorten te gebruiken voor je pc's. Hier hoef je helemaal niets voor in te stellen. Zo'n switch kost max. 15 euro... De BEFSR41 hoef je dan dus niet te gebruiken.

Wil je toch de BEFSR41 (blijven) gebruiken:
Koppel de BEFSR41 los van de Zyxel, sluit je pc aan de BEFSR41 op een van de genummerde poorten 1 t/m 4, en herstart even de pc.
Stel op de BEFRS41 een ander ip-adres in dan hij nu heeft:
Ga dan naar de 'website' van de BEFSR41 ( normaal gesproken: http://192.168.1.1 ) en stel daar (in tabblad Setup -> Basic Setup) een ander ip-adres in, bijv. 192.168.5.1
Herstart weer de pc, en kijk of je de 'website' van de BEFSR51 kunt bereiken onder zijn nieuwe adres: http://192.168.5.1
Als dat werkt, sluit dan de BEFSR41 weer aan op de Zyxel via de Internet poort.
Kijk of je daarna kunt surfen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Serge50: Je maakt een fout hier, denk ik: De BEFSR41 is een bedrade router, geen accespoint. De Zyxel is een router, geen modem. Probleem waar de TS mee zit is dat er een ip-conflict is indien beiden met elkaar verbonden zijn, want de BEFSR41 en de Zyxel modem gebruiken beiden de 192.168.1.x reeks. Dat betekent dat 1 van de 2 apparaten een ip-adres moet krijgen uit een andere ip-reeks.

@Nootdorp: Omdat de Zyxel al een router is, heb je dus eigenlijk geen aparte router nodig! :) Ik raad je dus aan om in de winkel een een ethernet-switch te kopen met 4 of meer poorten, 1 daarvan aan te sluiten op de Zyxel en de andere 3 poorten te gebruiken voor je pc's. Hier hoef je helemaal niets voor in te stellen. Zo'n switch kost max. 15 euro... De BEFSR41 hoef je dan dus niet te gebruiken.

Wil je toch de BEFSR41 (blijven) gebruiken:
Koppel de BEFSR41 los van de Zyxel, sluit je pc aan de BEFSR41 op een van de genummerde poorten 1 t/m 4, en herstart even de pc.
Stel op de BEFRS41 een ander ip-adres in dan hij nu heeft:
Ga dan naar de 'website' van de BEFSR41 ( normaal gesproken: http://192.168.1.1 ) en stel daar (in tabblad Setup -> Basic Setup) een ander ip-adres in, bijv. 192.168.5.1
Herstart weer de pc, en kijk of je de 'website' van de BEFSR51 kunt bereiken onder zijn nieuwe adres: http://192.168.5.1
Als dat werkt, sluit dan de BEFSR41 weer aan op de Zyxel via de Internet poort.
Kijk of je daarna kunt surfen.

Tijs.

Op de één of andere manier werkt het niet.

Ik heb mijn linksys router er tussenuit gehaald en mijn accespoint WAp54G rechtstreeks op het telfort apparaat aangesloten. Het accespoint heb ik gereset en de cd in mijn laptop gestopt maar krijg hem ook niet meer geconfigueerd.

Moet ik niets in het telfort apparaat instellen?

Eric

Je WAP54G moet je bedraad aan een pc aansluiten en dan de configuratie-tool op CD starten.

Zodra geconfigureerd kun je hem aan een van de LAN poorten van de Zyxel hangen, en heb je er verder geen omkijken meer naar. PC's/laptops die via de Accesspoint draadloos verbinden krijgen dan een ip-adres via de Zyxel toegewezen en kunnen op Internet.

Succes,

Tijs.

Je WAP54G moet je bedraad aan een pc aansluiten en dan de configuratie-tool op CD starten.

Zodra geconfigureerd kun je hem aan een van de LAN poorten van de Zyxel hangen, en heb je er verder geen omkijken meer naar. PC's/laptops die via de Accesspoint draadloos verbinden krijgen dan een ip-adres via de Zyxel toegewezen en kunnen op Internet.

Succes,

Tijs.

Tijs,

Inderdaad. Het is gelukt.....precies op de manier zoals je omschrijft.
Jij (en alle anderen) onwijs bedankt voor het meedenken, helpen etc.

TOP!!!

Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan