telkens dezelfde foutmelding bij plotseling afslaan pc in windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isis89

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Heb sinds kort windows xp op mijn nieuwe pc. Nu heb ik telkens dat mijn pc ineens afslaat als ik met wat voor programma ook bezig ben, eerst krijg ik heel snel volledig blauw scherm te zien (2 sec) met daarin heel veel tekst, alleen gaat het zo snel deze tekst helaas niet kan lezen. daarna komt deze foutmelding, heb alles geprobeerd maar kan er niet achterkomen wat deze foutmelding inhoudt.

Weet iemand van julllie misschien waar deze foutmelding mee te maken heeft???

inhoud van foutenrapport:

C:\windows\Minidump\Mini122103-01.dmp
C:\Docume~1\computer\LOCALS~1\Temp\WER4.tmp.dir00\sysdata.xml

Eerst het rebooten uitzetten om zo een foutmelding op je scherm te krijgen:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

ik ben zo vrij geweest om even wat rond te snuffelen en de ellende is dat de foutmelding qua sysdata.xml naar verschillende oorzaken verwijst, m.a.w. er is niet echt 1 specifieke oorzaak aan te wijzen:

wat ik o.a. vond:

een harddisk die (bijna) overleden was,
een voeding die alle apparaten niet op tijd van stroom kon voorzien (TE lichte voeding)
een corrupte of verkeerde versie van de videokaart driver (ging in het voorbeeld om een AtiRaedon kaart/driver).
een ander verhaal wijst de webcam als "dader" aan.

Het is zoals je ziet nogal ruim en veelomvattend........ of je er echt wat aan hebt.......?

Er zijn mogelijk wel wat aanwijzingen:

-je HEBT een nieuwe computer dus een verkeerde driverversie voor de adapter ZOU wellicht kunnen ?
-computerboeren maken ook wel eens foutjes, misschien kan de voeding het allemaal niet trekken op BEPAALDE momenten als apparaten en/of apllicaties actief worden?
-webcam aangesloten ?

inderdaad complex

Geplaatst door gast0225
ik ben zo vrij geweest om even wat rond te snuffelen en de ellende is dat de foutmelding qua sysdata.xml naar verschillende oorzaken verwijst, m.a.w. er is niet echt 1 specifieke oorzaak aan te wijzen:

wat ik o.a. vond:

een harddisk die (bijna) overleden was,
een voeding die alle apparaten niet op tijd van stroom kon voorzien (TE lichte voeding)
een corrupte of verkeerde versie van de videokaart driver (ging in het voorbeeld om een AtiRaedon kaart/driver).
een ander verhaal wijst de webcam als "dader" aan.

Het is zoals je ziet nogal ruim en veelomvattend........ of je er echt wat aan hebt.......?

Er zijn mogelijk wel wat aanwijzingen:

-je HEBT een nieuwe computer dus een verkeerde driverversie voor de adapter ZOU wellicht kunnen ?
-computerboeren maken ook wel eens foutjes, misschien kan de voeding het allemaal niet trekken op BEPAALDE momenten als apparaten en/of apllicaties actief worden?
-webcam aangesloten ?

Allereerst wil ik je heel hartelijk danken voor je uitgebreide reactie Pasja. ben er blij mee, maar begrijp dus dat het erg complex ligt, deze foutmelding.
Je noemt o.a. dat de de webcam de mogelijke oorzaak kan zijn.
Nu heb ik inderdaad mijn webcam aangesloten op de pc en de installatie ging zonder haperingen. dus zo moeilijk te achterhalen ben ik bang

Het allereerste wat ik zal doen is mijn instelling veranderen zodat het blauwe foutmeldingscherm langer zichtbaar is en de tijd krijg om te lezen wat hierop allemaal vermeld staat,
als ik dit heb, dan zal ik de foutmelding noteren in dit forum ,misschien dat we dan iets verder kunnen komen.

nogmaals hartelijk dank voor je moeite

groetjes

Laatst bewerkt:
suggestie :

koppel de webcam eens af en de-installeer de software, misschien is het probleem dan over ? Je kan de webcam altijd wel weer installeren als het niet de oorzaak bleek te zijn.

Geplaatst door m@rio
Eerst het rebooten uitzetten om zo een foutmelding op je scherm te krijgen:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

hartelijk dank voor je antwoord Mario, ik zal je advies zeker opvolgen, zodat ik rustig kan lezen wat er nu precies voor foutmelding op het blauw scherm komt te staan, zodra ik dit weet noteer ik dit in dit forum en hoop hiermee verder te komen

groetjes

Geplaatst door gast0225
suggestie :

koppel de webcam eens af en de-installeer de software, misschien is het probleem dan over ? Je kan de webcam altijd wel weer installeren als het niet de oorzaak bleek te zijn.

ok ,dit ga ik zeker proberen

Geplaatst door wargames
Heb je wel alles updates geinstlleerd en is het SP1.

die updates installeren zich automatisch, dus denk niet daar het daaraan ligt

groetjes

als ik het weet laat ik jullie het weten

p.s. mijn foutmelding is nog niet opgelost.het vreemde is nu ik het blauwe scherm kan laten staat komt er ineens geen foutmelding meer en slaat mijn pc minder vaak uit,,,, maar ik laat jullie weten zodra dit weer gebeurt en ik deze foutmelding kan noteren

groetjes

Isis,

Ben je er al achter wat de foutmelding veroorzaakt heeft?
Mijn moeder stuurde mij nl het volgende mailtje met dezelfde foutmelding:

Ik heb nu opgeschreven wat de computer zegt over het foutenrapport en dat is het volgende:
De volgende fouten worden aan dit foutenrapport toegevoegd:
D:\windows\Minidump\Mini 011704-01.dmp.
D:\DOCUME~2\TREES~LOCALS~Temp\WER1.Tmp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml.
Precies zo stond het er. Het enige verschil is dat de golfjes niet in het midden, maar bovenaan stonden. Hebben jullie hier wat aan?

Het is een oude p2 350 Mhz met xp. Hij heeft altijd lekker gelopen tot 2 weken geleden. Het enige wat veranderd is is dat ca 4 weken geleden een scanner is aangesloten. Maar het probleem kwam pas 2 weken later.

Waar kan het aan liggen?

Ook daarvan hebben we de foutmelding nodig die in het blauwe scherm komt te staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan