Telkens irritante vraag met opstarten firefox 14 > 15b, hoe kom ik er vanaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry74

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
9 van de 10 keer tijdens het opstarten van firefox krijg ik de vraag/prompt over dat ik gekozen heb een IFR (????) bestand te openen en wat ik daarmee wil doen. Nou ik kan niets ermee en wil dat ook niet, ik wil van die melding af...
Ik gebruikte firefox 14 portable en nu de normale 15b maar allemaal doen ze het. Ook heb ik wat simpele addons geinstalleerd zoals adblock plus, acrobat create pdf en wat andere, weet niet of dat relevant is...
Wat er misschien wel mee te maken heeft is dat ik de diskcache heb uitgezet, maar dat moet toch kunnen denk ik dan, volgens mij begon het hierna, tenzij ik het niet eerder heb opgemerkt.

En natuurlijk heb ik ook gezocht in google en fora's, maar daarmee heb ik het probleem niet kunnen verhelpen

Firefox%20question%20ifr.jpg

Wie kan me helpen hiervan af te komen... zo irritant :(, alvast thanx voor de hulp.

Selecteer het vakje 'Do this automaticlly for files like this from now on'. Dan maakt hij bij de opstart telkens die keuze

Start Firefox eens in Save mode en kijk of het dan nog gebeurd.
Als het dan niet gebeurd zal toch 1 van de add-ons de dader zijn.

Selecteer het vakje 'Do this automaticlly for files like this from now on'. Dan maakt hij bij de opstart telkens die keuze

Was het maar zo simpel, is niet mogelijk...

Maar in safemode doet hij het volgens mij niet meer, niet aan gedacht dat te doen. Nou nog uitzoeken welke add-on het veroorzaakt en het is weer feest...

Vreemd genoeg ben ik er nog niet achter, firefox gereset, probleem opgelost, prima feest. Wat zaken tweaken met about:config wat extensions installen, adblock plus - default ful zoom level - new tab homepage - acrobat create pdf (staat er standaard), plugins zoals java etc staan er nog dus gewoon goed, maar toch plots begint die melding weer. Heb daar zo geen zin :(, misschien weet er hier iemand waar dat mee ta maken heeft :rolleyes: ?

Nou ja nou is ie er plots weer mee gestopt, zo vreemd, hoop dat het zo blijft, maar als er hier iemand er meer van weet hoor ik het graag...

Heb je misschien iets van Google Gadgets geïnstalleerd?
Verwijder deze dan en installeer ze opnieuw.

Gadgets?? Wel google calender sync, laatste versie daarvan, bedoel je dat?

Nee heb google cs even geherinstalleerd maar probleem is er nog steeds, vreemd genoeg gebeurt het niet altijd...

Ik zou ook niet weten waar het vandaan komt maar ik las er iets over i.v.m. Google Gadgets, vandaar.
Heb je de cache van Firefox al eens geleegd?

Nou daar begon het na mijn idee mee met dat ik de diskcache uitschakelde, ik dacht snel internet dus niet nodig, staat ook in het eerste bericht...
Lijkt me ook dat dat moet kunnen, de memorycache van FF staat wel gewoon aan.

Appart genoeg gebeurt het nu standaard bij het starten van FF

Wat ik bedoel is het leegmaken van de map die Firefox als cache gebruikt, niet alleen het uitschakelen.
Tik in de adresbalk van Firefox eens about:cache
Er verschijnt nu een scherm waarin je kunt zien om welke map het gaat.

Dan ben ik denk ik ook door de ideetjes heen.
Wat je nog kunt proberen is je Windows temp map legen.
Tik in de adresbalk van de Verkenner %temp% in en druk op Enter.
De map waar je nu bent mag helemaal leeg.
Bestanden die hij niet kan verwijderen zijn in gebruik en sla je uiteraard over.

Laatst bewerkt:
Hé bedankt nog voor de hulp maar Temp directory's maak ik zowat dagelijks leeg, die rotzooi ook allemaal :D Schiet er niks mee op...

Hoop nog op reacties van mensen die andere ideeën hebben of het probleem kennen...

Ben erachter, eindelijk, heeft te maken met mijn Igoogle homepage, verander ik hem in blank, probleem opgelost... Open ik een tab met Igoogle dan komt ie weer te voor schijn...

maar nu, wat is hieraan te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan