Telkens 'Lan-verbinding' opnieuw instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaisar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo iedereen,
Twee weken geleden starte ik m'n PC op en had geen automatische internetverbinding meer.
De volgende dag nog steeds geen internet. Telkens ik het internet op wil moet ik nu via 'diagnose en herstel' mijn Lan-verbinding opnieuw instellen(?). Eerst dacht ik dat het probleem bij de draadloze router lag of bij de Wifi netwerkkaart en heb dan de PC rechtstreeks aan de modem gelegd maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. Heb ook al een modemtest laten uitvoeren en daar ligt het probleem ook niet volgens de ISP. Ook heb ik bij netwerkeigenschappen > internet protocol versie 4 (TCP/IPv4) mijn IP-adres en zo al eens manueel ingegeven maar nog steeds geen oplossing. Ik gebruik Windows Vista. Is dit nu een hard- of softwareprobleem. Wie kan mij hiermee helpen want zelf geraak ik hier niet uit.:(

Je praat over twee dingen.
Ik moet even weten of je verbinding maakt via een draadloos netwerk of via een vaste kabel

Mvg,
Robert

Dag Robbietjuh,
Alvast bedankt voor jou reactie.
Ik heb een draadloos netwerk opgezet zo'n 3 maand geleden en dat werkte prima tot bovenvermeld probleem opdook en daar ik dacht dat het probleem misschien te wijten was aan m'n draadloze router of wifi netwerkkaart heb ik m'n desktop PC als test terug met de UTP kabel met de modem verbonden (via de netwerkkaart die in de computer zat en die ik gebruikte voor ik draadloos ging) maar heb hetzelfde probleem. Dus nu werk ik terug met een bedrade verbinding.

Automatische internetverbinding werkt terug. Het probleem lag bij mijn firewall (PC Tools Firewall Plus). Na uitschakelen van de firewall had ik direct terug verbinding met het internet. Versie 5 van de firewall gedeïnstalleerd en de nieuwe versie 6 er opgezet en alles loopt weer als voorheen.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan