Telkens moet ik m'n PINCODE invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Aldoor als ik m'n Gebruikersnaam met Wachtwoord moet invoeren krijg ik eerst een schermpje van Google
Ondanks de extra veiligheid, vind ik het zeer hinderlijk.
Hoe haal ik dat weg? (Het doet zich pas de laatste week voor)

Telkens PIN-Code invoeren 2023-08-09 202219.png
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Wat heb je al gevonden en geprobeerd?
 
Ik vraag mij af, als je niet weet wat hier gebeurt, hoe dat kan bijdragen aan extra veiligheid?
 
Natuurlijk ben ik driftig aan het zoeken geweest in Google (Veiligheid, en ook Persoonlijke installingen)
Diverse instellingen gewijzigd, maar zonder resultaat.
Vandaar, deze vraag in Helpmij
 
Pincode outlook

Dag Dukkel
kan best begrijpen dat iedere keer bij aanmelden een pincode wordt gevraagd.
dit kan ook zonder pincde en toch beveiligd met microsoft acount.

Pincode verwijderen
Klik op de Startknop in de Taakbalk.
Klik op Instellingen (het pictogram van het tandwiel).
Klik op Accounts.
Klik op Aanmeldingsopties.
Klik in Windows 10 op Windows Hello pincode > Verwijderen > Verwijderen. ...
Vul het wachtwoord van uw Microsoft-account of de Windows-computer in.
Klik op OK.

groetjes Ben
 
Hallo Ben
Zie bijgaande Afbeelding:
Uw Pincode Pincode Wijzigen (staat gewoon in zwatre letters, dus is benaderbaar)
Maar Wijzigen is niet de bedoeling

Deze aanmeldingsopte verwijderen (Staat in er met grijze letters, dus is NIET benaderbaar)


Maar de PinCode op zichzelf is niet mijn probleem
Mijn probleem ligt volgens mij in Google, elke keer dat in bijvoorbeeld wil inloggen op my.1password.com moet ik daarvoor natuurlijk mijnGebruikersnaam en Wachtwoord moet invoeren
Maar dan springt er eerst plotseling een Google schermpje op van Google (zie in Berichtje#1), waarop ik mijn Pincode moet invoeren.
En daarna pas, kan ik mijn Wachtwoord invoeren van my.1password.com

De Gebruikersnaam en Wachtwoord, van my.1password wordt dus door Google dubbel gecontroleerd.

En van die dubbele controle wil ik af.
Die dubbele controle is nooit geweest en ik heb hiervoor ook geen opdrachten gegeven.
 

Bijlagen

  • PinCode Wijzigen 2023-08-10 102933.png
    PinCode Wijzigen 2023-08-10 102933.png
    51,4 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
pincode

Dag Dukkel

Het Google-scherm dat je ziet, is een tweefactorauthenticatie (2FA) verificatiescherm. 2FA is een extra beveiligingslaag die wordt gebruikt om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot je accounts. Wanneer je 2FA inschakelt, moet je naast je wachtwoord ook een code invoeren die wordt gegenereerd door een app op je telefoon of door een SMS-bericht.

In dit geval vraagt Google je om je pincode in te voeren voordat je je wachtwoord voor 1Password kunt invoeren. Dit is omdat je 2FA hebt ingeschakeld voor je 1Password-account. De pincode die je invoert, wordt gebruikt om te verifiëren dat jij degene bent die probeert in te loggen op je account.

Als je je pincode vergeten bent, kun je deze opnieuw instellen via de 1Password-app of de 1Password-website. Je kunt je ook aanmelden bij je 1Password-account zonder 2FA te gebruiken. Als je dit doet, wordt je gevraagd om je wachtwoord in te voeren.

Ik hoop dat dit helpt!

Groetjes Ben
 
Ondwerwerp verplaatst naar Windows sectie. Onderwerp heeft niets met virus, spyware of firewall te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan