telkens opnieuw: aanbevolen om te defragmenteren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik zit al een hele tijd te modderen met een pc die soms erg traag is omdat een van mijn harde schijven constant ergens mee bezig is. Over dat traag zijn heb ik elders op dit forum al een post geopend, maar tot nu toe geen oplossing gevonden. Nu denk ik het gevonden te hebben en dat het aan mijn HD zelf ligt. Ik heb 2 schijven (C:=1x Seagate barracuda 7200.7 80GB Sata voor programma's en D:=1x Seagate barracuda 7200.8 250GB Sata voor data). Ik kwam al een keer de melding tegen "fout op schijf D:" en heb daarop, met hulp van het forum, chkdsk repair en chkdsk f gedaan en dacht dat het wel in orde was. Niet dus, want als ik C: defragmenteer gaat dat probleemloos maar bij D: krijg ik telkens na analyseren de kreet "het is aanbevolen om dit volume te defragmenteren" ondanks dat ik dit net gedaan heb. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Er staat op D maar 8 GB aan data en ik kan de schijf ook normaal benaderen. Maar ik denk dat het langzaam zijn van mijn pc hierdoor komt omdat die telkens met iets bezig is op D.
mvrgr. Martin.

Kijk eens in het configuratiescherm: geplande taken of daar soms een taak staat om te defragmenteren?

Uitgebreide test uitgevoerd zonder resultaat en aan de schijf zelf schijnt niets te mankeren.

Run: 9-8-2006 16:25:04

NVIDIA nForce4 Serial ATA Controller : ST3250823AS
Model: ST3250823AS
Serial Number: 3ND0C3G7 3ND0C3G7
Capacity: 250.06 GB
Test result: Self-test routine completed without error.

Toch blijft mijn pc regelmatig bezig op die schijf zodat alles nogal langzaam wordt. Ook iedere keer de melding: "het is aan te bevelen om dit volume te defragmenteren".:confused: Kan het een instelling zijn ofzo???
p.s. zou het helpen om de data op D: even op C: te zetten en D: te formatteren??

Laatst bewerkt:
ik zou die hd eens formatteren als het gaat en je pc eens opstarten zonder die schijf.
er is ergens een conflickt maar welk??

Ik heb al een backup gemaakt van D en wil deze nu formatteren. Maar dat wil niet erg want iedere keer krijg ik de melding "kan D niet formatteren omdat sommige bestanden nog in gebruik zijn ofzo" maar er staat niks meer op dat ik nodig heb.
p.s. xp staat op de c schijf.

Laatst bewerkt:
Verwijder de bestanden eens als het gaat.
Zorg wel dat je verborgen bestanden ook zichtbaar zijn.

Ik vrees wel voor je dat je met die backup het probleem er nadien terug mee gaat opzetten??????

Dat is het probleem juist. Sommige bestanden kan ik niet verwijderen en dus ook niet formatteren! Op D staan eigenlijk alleen veel foto's en documenten. Die staan er vanaf het begin al op en ik heb nog nooit problemen gehad met die D schijf. Dat begon "zomaar".
En iedere keer weer de melding: "het is aan te bevelen om dit volume te defragmenteren".

Gelezen Lange Pier (voor zover ik het begreep). Het probleem is echter niet het defragmenteren. Als ik C defragmenteer gaat dat prima. Als ik D defragmenteer gaat het defragmenteren op zich ook prima. Maar als ik dan nadat D gedefragmenteerd is de schijf laat analyseren zegt ie weer "het is aanbevolen om dit volume te defragmenteren".
Mijn pc is vlgs. mij ook zo traag omdat die vaak op D bezig is met het een of ander. Er is gewoon iets met D maar ik kom er maar niet achter wat. Vlgs. de Seagate test is de schijf helemaal in orde.

Er is een proces bezig, te zien in taakbeheer, maar dan weet je nog niet wat, probeer eens met dit
progje te achterhalen welk proces waarmee bezig is.

Indien je ook niet kunt formateren, wil dat zeggen dat er een bestand in gebruik is door het OS, een bestand wat op de D: staat.

Laatst bewerkt:
Kom er niet uit. Ik wil D gaan formatteren, maar dat wil niet erg want iedere keer krijg ik de melding "kan D niet formatteren omdat sommige bestanden nog in gebruik zijn ofzo" maar er staat niks meer op dat ik nodig heb, en xp staat op de C schijf.

Gebruik dat progje dan wat ik adviseerde, of start op van een 98 opstartflop en verwijder de non dos partitie, reboot en deel hem in met diskmanager.

Ik wil alles doen want ik kom niet verder, maar mij D schijf is een schijf waar niks meer opstaat. Alle programma's staan op mijn c schijf en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Ik heb dar Filemon voor Windows ook bekeken, maar het is voor mij allemaal swahili:o
Waarom toch iedere keer: "het is aanbevolen om dit volume te defragmenteren"? Dat moet toch een oorzaak hebben?

Laatst bewerkt:
Alles maar geformatteerd en opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het nu over is:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan