Telkens terug naar af met Windows 8

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
De laptop van mijn vrouw heeft rare kuren. Het gaat om een low-budget laptop 'MSI' met een AMD processor en 4 Gb Ram. Het besturingssysteem is Windows 8 in 64-bits uitvoering. Het toestel is nog geen jaar oud en heeft tot nu toe behoorlijk gewerkt. Tot nu.

Na elke opstart lijkt het wel alsof alles terug naar af is gegaan: toetsenbordinstelling is verdwenen, schermachtergrond is de foto van bij de eerste opstart, er moet opnieuw gekozen worden welke browser als standaard zal gebruikt worden, de map 'Mijn documenten' is leeg, Live-mail moet opnieuw worden ingesteld... Wanneer we de nodige aanpassingen gedaan hebben (alle programma's en documenten staan er wel nog op) ziet het er goed uit. Na en herstart is dat echter niet meer zo. Alles moet opnieuw overgedaan worden. Zo blijven we natuurlijk bezig.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik heb al gezocht naar een virus maar niets gevonden.
Ik heb Windows update laten draaien en fouten die daarbij optraden, opgelost.

Zelf zou ik nooit kiezen voor Windows 8 maar het stond er al op bij aankoop. Ik heb echter veel zin om heel de boel het herfomatteren en Windows 7 te installeren.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou zijn?

Halo Phal probeer het hier eens. Klik

Probeer eerst eens gewoon systeemherstel, vanaf het tijdstip dat het nog wel goed werkte als dat kan.

Laatst bewerkt:
Gelukt! Systeemherstel heeft even geduurd maar nu is de laptop terug in toestand van 4 november! Dit had ik toch wel zelf moeten kunnen bedenken vooraleer een vraag op het forum te gooien. Toch bedankt voor de tip!

Oh oke gelukt, maar ja soms denk je er gewoon niet aan. Als alles zo makkelijk was dan was het nog gemakkelijker.:D

In ieder geval graag gedaan. En wellicht tot ziens op dit forum. Groeten Manamana.

Of topic. Ik meende dat ik eerder een andere foto van je zag, zonder bril.

Laatst bewerkt:
Inderdaad off topic: de bril is een nep-bril met foto's van ogen. Vond dat ik niet meer echt op de originele foto leek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan