• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tellen in filter automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienjanssen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Hallo

Onderstaande code heb ik gegoogeld, en toegevoegd aan een data bestand
Wat ik nou weer niet voor elkaar krijg dat is het volgende
Alle namen van mensen die in Amsterdam wonen roep ik op met een filter
dan klik ik op een knop en voila !!! het aantal van komt er keurig onder te staan

Is het mogelijk dat...... zodra ik een filter maak dit standaard gebeurd ?

Sub CountVisRows()
'by Tom Ogilvy
Dim rng As Range
Set rng = ActiveSheet.AutoFilter.Range

MsgBox rng.Columns(1). _
SpecialCells(xlCellTypeVisible).Count - 1 _
& " of " & rng _
.Rows.Count - 1 & " Records"

End Sub

Groet Rien

Laatst bewerkt:
:o Hallo

Zou ik iets moeilijks gevraagd hebben???

zucht :o :o :o
groet Rien

Laatst bewerkt:
Je hebt best een lastige vraag gesteld :). Als je een autofilter toevoegd, dan wordt er namelijk geen event getriggert.

Wat je wel kunt doen is:

Plak onderstaande code in THISWORKBOOK:

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    If ActiveSheet.AutoFilterMode Then
        MsgBox "Voer hier je code uit / Of roep je module aan"
    End If
End Sub

Deze code checked dus iedere keer dat je een andere cell selecteerd of de autofilter aan staat, Zoja dan wordt er een messagebox getoont, maar je zou hier dus ook een call naar een module kunnen doen.

Nadeel is dat het op deze manier dus iedere keer dat je een andere cell kies wordt uitgevoerd.

Je hebt best een lastige vraag gesteld :). Als je een autofilter toevoegd, dan wordt er namelijk geen event getriggert.

Wat je wel kunt doen is:

Plak onderstaande code in THISWORKBOOK:

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    If ActiveSheet.AutoFilterMode Then
        MsgBox "Voer hier je code uit / Of roep je module aan"
    End If
End Sub

Deze code checked dus iedere keer dat je een andere cell selecteerd of de autofilter aan staat, Zoja dan wordt er een messagebox getoont, maar je zou hier dus ook een call naar een module kunnen doen.

Nadeel is dat het op deze manier dus iedere keer dat je een andere cell kies wordt uitgevoerd.

Je hebt een analoog Event in elk tabblad. Schrijf dat dus voor het tabblad in kwestie en niet voor een heel workbook. Dat reduceert de inefficiëntie al een stuk. Zie volgende post voor een betere oplossing.

Wigi

Rien

Jij moet je wenden tot de SUBTOTAAL functie met het passende argument. Dat doet wat jij wilt.

Wigi

Wigi!!

Dat is een goed plan
Nou zou het een heel strak plan zijn dat in de cel a1 de kolom naam komt en ook het aantal argumenten of totaal telling als het een kolom met getallen betreft

groet Rien

Wigi!!

Dat is een goed plan
Nou zou het een heel strak plan zijn dat in de cel a1 de kolom naam komt en ook het aantal argumenten of totaal telling als het een kolom met getallen betreft

groet Rien

Wigi!!

Dat is een goed plan

groet Rien

De functie SUBTOTAAL heeft 2 argumenten: het bereik, en ook welke functie je wilt doen over dat bereik (minimum, som, aantal, ...) Zie help files voor de juiste argumenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan