• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost tellen meerdere cellen met bepaalde inhoud en bepaalde kleur

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carembole

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Wie kan mij helpen met het volgende ??

Ik heb een personeelsbestand gemaakt waarbij ik onder andere personen heb met diverse functies (in aparte kolom benoemd) en die afkomstig zijn van diverse afdelingen. Deze afdelingen heb ik een celkleur gegeven.

in kolom 1 staat de functie vermeld (voorwaarde) en in kolom 2 tekst met een bepaalde kleur.

Ik heb een tweetal formules, maar die wil ik eigenlijk samenvoegen

de 1e formule is: =AANTAL.ALS(A1:A70;"CH") . die geeft als resultaat alle cellen die aan CH voldoen
de 2e formule is: =AANTALCELKLEUR(B1:B70:43), die telt alle groene cellen bij elkaar op

Ik zoek dus een formule of VBA die zowel in kolom A (functie kijkt) en indien daaraan voldaan wordt dan alleen de groene cellen van kolom B optelt

Wie kan mij verder helpen?

SOMMEN.ALS gebruiken denk ik.

Meer assistentie nodig? Plaats s.v.p. een Excel voorbeeldje.

ik heb een voorlopige oplossing die ik gebruik en misschien ook wel de beste?

=AANTALLEN.ALS(A1:A70;"Argument kolom A";B1:B70;"Argument kolom B")

maar sta altijd open voor betere/makkelijkere oplossingen

Hallo Cobbe,

Ik wil juist van die hulpkolom af want dan moet ik 2 velden gaan bijhouden, maar het is een mogelijkheid.
Ik heb echter nog meer velden (middels voorwaardelijke opmaak) die ik ook moet gaan bijhouden, dus dat zou dan ook meer hulpkolommen betekenen.

Met de door mij (voorlopige) oplossing hoef ik geen extra kolommen te maken.

Bedankt voor je reactie in ieder geval

Pas jouw VBA-funktie aan.
Heb je een gelijkend voortbeeldbestandje?

Ik heb maar even een voorbeeld bestandje bijgevoegd.
Kolom A betreft de organieke bezetting , Kolom B betreft middels kleuren de locatie.
Ik wil dus indien aan een voorwaarde wordt voldaan in kolom A (zijnde ch) elke kleur in kolom B separaat wordt opgeteld.
Dus in dit voorbeeldbestandje betreft het dus 13x kleur groen, 1x kleur lichtblauw, 2x kleur donkerblauw en 1x kleur oranje.
De kleurcodes zijn mij bekend

Bijlagen

Hallo Cobe,

dit zoek ik dus niet. Jij hebt de beide kolommen in mijn voorbeeld samengevoegd en dat zoek ik dus juist niet.
In mijn voorbeeld heb ik zowel kolommen A als B gekleurd. Kolom A heeft diverse kleuren maar daar is met name de inhoud/tekst een voorwaarde
Kolom B heeft ook diverse kleuren, en tevens tekstinhoud, maar daar is de kleur weer bepalend.

Jouw voorbeeld/formule telt de gekleurde cellen van kolom A op als ook aan de voorwaarde Ch in kolom A is voldaan.

Sorry, maar dat zoek ik dus niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan