• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen op basis van tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Zie bijlage. Ik heb een tabel met o.a. de Operatiekamer (OK) en de aankomsttijd in de OK (gele kolommen). Nu wil ik een matrix maken met het aantal operaties dat per OK is gestart op een bepaalde tijd. Een voorbeeld van de matrix staat naast de tabel. Nu wil ik de 1-tjes in de matrix vervangen door een formule. Deze formule telt dus hoeveel operaties er per OK ( 1 t/m 5) in elk uur gestart zijn. Iemand?

Bijlagen

Zoiets?, of moeten die nullen er uit?

Bijlagen

Ja prima! De nullen eruit gaat me evt zelf ook wel lukken. Dank.

Ik zou liefst toch nog een stapje verder gaan. Ik zou de data willen gebruiken om een grafische weergave te maken van de bezetting per OK, zie bijlage. Ik wil er dus nu ook de eindtijd bij betrekken, en dan de matrix kleuren op de momenten dat een OK bezet is. Ik heb een poging gedaan (via voorw.opmaak), maar het werkt nog niet vlekkeloos. Alvast bedankt.

Bijlagen

Als voorbeeld, met data ipv tijden, hierbij een planning waar ik tevreden over ben. Ik zal met deze kennis ook nog even naar je voorbeeld kijken.

Bijlagen

Dank je. Mijn voorbeeld is net iets gecompliceerder omdat er nog een voorwaarde bijkomt (welke OK betreft het?).

Zo lang er niet meer dan 3 ok's zijn, geeft voorwaardelijke opmaak de oplossing. Anders is VBA de oplossing:

Code:
Sub Inkleuren()
    Application.ScreenUpdating = False
    'Eventueel de bladbeveliging uitschakelen om kleuren toe te voegen: ActiveSheet.Unprotect Password:="?"

Dim cell_in_loop As Range
    For Each cell_in_loop In Range("C10:GC81")
        With cell_in_loop
            Select Case .Value
                Case "Z": .Interior.ColorIndex = 38
                Case "B": .Interior.ColorIndex = 40
                Case "RI": .Interior.ColorIndex = 36
                Case "RV": .Interior.ColorIndex = 37
                Case "J": .Interior.ColorIndex = 6
                Case "TL": .Interior.ColorIndex = 35
                Case "TR": .Interior.ColorIndex = 39
                Case "V": .Interior.ColorIndex = 3
                Case "C": .Interior.ColorIndex = 34
            End Select
        End With
    Next
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
met hier de kleurnummers

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kun je hier verder mee?
De somproduct formule aangepast en de formules in de oranje cellen aangepast
In cel G3 kun je een tijd zetten zodat je tabel kunt 'uitrekken' of 'samendrukken'

Bijlagen

Erg mooi Willem, ik denk dat dit m is. Dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan