• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen/totalen met datepicker monthview

Status
Niet open voor verdere reacties.

PanCea

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hoi,

Ik ben hier al eens eerder geweest voor wat vragen, en aangezien ik na veel prutsen het echt niet meer weet, ben ik hier weer.
Hopelijk kan iemand helpen..

Voor mijn werk ben ik bezig een overzicht te maken voor de voorraad vs verwerkt etc.
De database waaruit de voorraad komt rollen, heeft als datumnotatie i.e. 20130516. Dit is met een formule makkelijk te verhelpen.
In bijgevoegd voorbeeld staat de omzetting in de kolom ernaast.

Nu heb ik ook een multipage userform.
Wat ik eigenlijk wil, is dat als ik een monthview in mn userform plaats, en er op een datum wordt geklikt, deze per (aangeklikte) datum telt hoeveel er van die datum in de voorraad zit.

Ik heb het eerst geprobeerd met een Combobox, maar dat schiet niet op, omdat de lijst mega wordt, wanneer er dubbele waarden inzitten.

Is er iemand die mij tips kan geven?
Ook als het gewenste niet mogelijk is, want dan een andere optie zou zijn?

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Datum.xlsm

Waar is het Userform gebleven? of moeten we dat ook nog maken?

Waar is het Userform gebleven? of moeten we dat ook nog maken?

Die heb ik in de originele sheet, dus die heb ik al. Bijgevoegde document is enkel ter voorbeeld.
Ik weet niet of het handig is dat ik de hele sheet hier neerzet?

Of kun je er niets mee als je het userform niet hebt?

Ik heb ook een versie waarin je de hulpkolom niet nodig hebt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een versie waarin je de hulpkolom niet nodig hebt.

@ Cobbe:

Wauw!

Bedankt! Beiden kan ik gebruiken.
Eerst even de code nog goed bekijken, dit ga ik in de toekomst nog vaker nodig hebben.

Heel erg bedankt voor je hulp!

Ik zal de status op opgelost zetten.

Oei..

toch nog even een vraag..

Ik heb twee tabbladen in Excel met voorraad.
Tabblad 1 = Voorraad Algemeen (Kolom genoemd: DatumAlg)
Tabblad 2 = Voorraad Team 1 (Kolom genoemd: DatumTM1).

Beide data staan in Kolom F.

Nu wil ik dus 2 Calenders, die stuk voor stuk verwijzen naar de juiste voorraadtabblad.

Moet ik dan een kolom declareren als variabele?
(Dim DatumAlg as Worksheet
Set DatumAlg = ThisWorkbook.Sheets("Voorraad algemeen")?

Idem dito voor de 2e kalender?

Nee sorry,

verkeerde vraag.
Bovenstaande is inmiddels opgelost..

Maar met deze code:

Code:
Private Sub MVAlgemeen_Click()
datum = Format(MVAlgemeen, "yyyymmdd")
        tbVoorraadAlg = WorksheetFunction.CountIf(Range("F2:F" & Range("F" & Rows.Count).End(xlUp).Row), datum)
End Sub

Moet ik dubbel klikken voor het resultaat, en dat is niet de bedoeling.
Zoals in het voorbeeld van Cobbe, dient het te volstaan met 1 klik.

Laatst bewerkt:
Goed..

Mijn excuses voor het gespam..

Heb het op kunnen lossen:

Code:
Private Sub MVAlgemeen_DateClick(ByVal DateClicked As Date)

had het moeten zijn..

Waar ik eigenlijk nu pas achterkom, en ik het wederom niet voor elkaar krijg (maar dat kan ook aan het tijdstip liggen), is dat ik het voorbeeldbestand van Cobbe, zowel de datumnotatie van de kalender en de aantallen (vermeld in de tekstbox, dus de waarde) in een nieuwe sheet wil wegschrijven, zodat van de geklikte datum ook de totalen worden berekend.

i.e:

03-07-2013 : 80 dossiers
04-07-2013 : 44 dossiers

And so on.. en dan (en dat is variabel, want ik weet niet welke gebruiker welke totalen wil weten), het totaal weergeeft van aangeklikte datum + aantal daarbij behorende dossiers.

Is dat mogelijk?

Laatst bewerkt:
Wauw,

Cobbe, je hulp is fantastisch!

Even een vraagje..
Wat ik eigenlijk bedoelde..

Eigenlijk dient de waarde weggeschreven te in een nieuwe exceltabblad.
Iedere ochtend als de planning gemaakt wordt, wordt dan het aantal dossiers tot... overzichtelijk weggeschreven in een nieuwe tabblad.
Voor de dagplanning van de dag erna kan dan het eenmalig nieuw gegenereerde tabblad gebruikt worden, en dient de planning van de dag ervoor OF overschreven te worden, of gezet te worden in een nieuwe kolom.

Een andere optie zou zijn, een nieuwe textbox plaatsen onder de bestaande textbox in het userform, dat naast de andere textbox, die de waarde per dag aangeeft, de waarde aangeeft van het totaal aantal geklikte data. Of, een clickmethod die in een nieuwe textbox gewoon het totaal aantal dossiers 'tot...' weergeeft zonder eerst al je gewenste datum in te geven.
Dat heeft ergens mijn voorkeur. Maar ik weet niet of dat haalbaar is.

Dit heb ik gedaan met de volgende code:

Code:
Private Sub MVAlgemeen_DateClick(ByVal DateClicked As Date)
Datum = Format(MVAlgemeen, "yyyymmdd")
        tbVoorraadAlg = WorksheetFunction.CountIf(Range("F2:F" & Range("F" & Rows.Count).End(xlUp).Row), "<=" & Datum)

Sheets("Voorraad algemeen").Activate
End Sub

Maar het zou makkelijker zijn als er EN een textbox is met de waarde per gewenste datum, EN de waarde TOT geklikte datum.

Zo ziet trouwens het userform eruit.

Userform.JPG

Is dat ook mogelijk?

Laatst bewerkt:
Oops..

gevonden..
Gewoon een nieuwe textbox toegevoegd en de nieuwe Worksheetfunction voor de nieuwe textbox toegevoegd.

Cobbe, nogmaals onwijs bedankt!

Nu wordt het tijd om een voorbeeld te posten met daarin aangegeven wat je wil bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan