• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen van ingevulde werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmaartenhelpmij

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Goedemiddag!

Ik heb een excel-file met daarin een soort voorblad en allemaal werkbladen daarachter. Per werblad staat standaard een kolom met namen. Per naam kan in de rijen iets worden ingevuld (dagen/uren). Op het voorblad worden deze invullingen opgeteld en als som weergegeven. Nu wil ik ook graag per naam laten zien op hoeveel werkbladen iets in de rij bij die specifiek naam is ingevuld. NB: in elke sheet staan standaars alle namen, maar het zal zo zijn dat per sheet maar bij een aantal namen uren zijn ingevuld.........

Dus; ik wil tellen op hoeveel sheets iets bij een bepaalde naam is ingevuld. Kan iemand me daarbij helpen?
Bedankt. Gr., Maarten

Een wellicht te eenvoudige oplossing:

A=naam
B=uren

Code:
=als(werkblad1!B1<>"";1;0)+als(werkblad2!B1<>"";1;0)+... etc.

In sheet1 de volgende formule geplaatst: =COUNTA(Sheet6:Sheet3!A1) en ik heb resultaat.

steven

Is dezelfde naam / persoon, bv. Wigi, telkens dezelfde rij op elk blad? En in welke kolom moet je zien of er iets ingevuld is?

...en toen.....

Ik zal het proberen iets verder te verklaren:
Zo kan het wel, alleen is het bereik per naam B1..b100 (in elk veld kan iets staan) en kan het aantal worksheets dat bestaat in de toekomst uitgebreid worden. Op dat moment wil ik liever niet alle sheets hoeven toevoegen in de "als" voorwaarde. En, de sheets krijgen pas een naam als ze ingevuld worden; heten nu "project 1" etc.....maar dit wordt veranderd in een nummer of naam..............hoe werkt dit dan door in de formule?

GR., Maarten

Doe eens een voorbeeldbestandje met fictieve gegevens. Dat we goed zien welke bereiken je gebuikt. Wat vast is en wat variabel.

Zie bijlage.

Heb 2 dummysheets ingevoegd, waartussen de berekening plaatsvindt. Plaats nieuwe tabbladen er dus tussen. Je kan zonder die dummy sheets, maar dan moet je telkens zien dat het eerste en laatste blad in de formules staan.

Wigi

Bijlagen

Bedankt tot zover!
Kan ik de dum sheets makkelijk "onzichtbaar" maken? De dummys zijn inderdaad makkelijk; zo ben je van het onderhoud af!

Dit werkt op zich, maar...........als ik voor testpersoon 1 in meerdere maanden iets invul in 1 projectblad dan tellen alle invullingen mee: dus als project 1 in januari, feb en maart loopt, dan worden er 3 projecten geteld, terwijl het er maar 1 is. Kortom: ook al staan er bij meerdere maanden uren ingevuld, dan moet dit toch als 1 project geteld worden........
Kan dit?

Thx.

per projectblad worden de uren per persoon per maand VOOR DAT SPECIFIEKE PROJECT ingevuld.
Dit is bijv. projectblad 1. Op projectblad 2 gebeurt hetzelfde.
Als persoon 1 wordt ingedeeld op projectblad 1 en op projectblad 2 (maakt dus niet uit of dat in 1 maand is of dat het meerdere maanden zijn!) dan werkt hij aan 2 projecten. Wordt hij niet ingedeeld dan werkt hij aan 0 projecten, is hij op een van beide projectbladen ingedeeld in een of meerdere maanden dan werkt hij aan 1 project.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

GR

Plak dit in een module in VBA:

Code:
Function AantalProj(EersteBlad As String, LaatsteBlad As String, lRij As Long) As Long

Dim ws As Worksheet, index1 As Integer, index2 As Integer
    index1 = Sheets(EersteBlad).Index
    index2 = Sheets(LaatsteBlad).Index
    AantalProj = 0
    For Each ws In ThisWorkbook.Sheets
        If ws.Index >= index1 And ws.Index <= index2 Then
            If WorksheetFunction.Count(ws.Rows(lRij)) > 0 Then AantalProj = AantalProj + 1
        End If
    Next
End Function

Zet dan dit in B2 van het voorblad:

=AantalProj("dum1";"dum2";RIJ(A2))

Voer door naar beneden.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan