• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen van specifieke tekst in gefilterde tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NBpbeek878

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2021
Goedemorgen,

Ik ben al even bezig om een formule werkend te krijgen. Voorbeelden van internet uitgeprobeerd, maar er blijft een melding komen dat er iets mis is met de formule (je ziet tussen 3,OFFSET een grijze arcering). Ik ben ten einde raad, kunnen jullie mij helpen waarom deze formule (en de andere voorbeelden uit fora) niet werkt? Ik werk met excel 2016, zou dus een CSE formule moeten zijn, maar het lijkt erop dat hij de formule helemaal niet pakt...wat doe ik fout?

Zie bestandje; De bedoeling is dat het aantal gefilterde cellen met de tekst "winstgevend" uit kolom C worden geteld in kolom K6.

=SUMPRODUCT((C15:C24="winstgevend")*(SUBTOTAL(3,OFFSET(C15,ROW(C15:C24)-MIN(ROW(C15:C24)),0))))

Dank jullie wel!

Bijlagen

Werkt prima bij mij.

PS is het gebruik van slicers echt noodzakelijk? Denk dat je met een draaitabel sneller en overzichtelijker je gewenste overzichten krijgt (incl. filter).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Alex, Ik weet niet wat er mis ging. Maar als ik jouw formule uit het voorbeeldbestandje kopieer en toepas op het orginele document werkt hij ineens. dus ontzettend bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan