• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

teller maken van een variabel getal in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Dag Mensen,

Het gaat over het bestand spel-o-theek onbeveiligd
Ik heb een document waar er een ontleendienst van zal gebruik maken. Het gaat om het blad ontleenterugbrengen
de bedoeling is dat in kolom S of T een optelling gemaakt word van de kolom R op dezelfde rijen.

De optelling moet kunnen onthouden. Alleen is het probleem dat in kolom R er een formule staat, die dus wijzigt als ik de gegevens van begin van mijn document aanpas.
Toch wil ik die teller, en liefst in excel zelf, dus niet in acces. Liefst ook geen macro, omdat ik er niets van ken.

Bekijk bijlage ontleenlijst spel-o-theek onbeveiligd.xlsx

dus eigenlijk wil in in kolom S of T een teller die bijhoud hoeveel keer er iets is ontleent vanuit kolom R, alleen word er maandelijks een nieuwe lijst van ontleningen gemaakt en dan zijn de waarden uit kolom R weg, daarom wil ik in kolom S of T een optelling zodat het jaarlijks kan bijhouden.

Trouwens de lijst in kolom Q zal alfabetisch worden gezet dus is de formule in kolom R wel erg handig.

Bijlagen

Je kan bumpen wat je wilt, maar je voorbeeldje zegt niets en de omschrijving van je probleem vind ik ook nogal warrig.

Zolang één van de twee niet wijzigt zul je weinig reacties krijgen denk ik.

Misschien krijg je meer reacties als je een voorbeeldbestand plaatst met representatieve gegevens... :rolleyes:
Zoals Alex ook al tegelijkertijd aangaf.

Wat zijn dan die gegevens?

Eigenlijk is het doodsimpel.

In kolom c komt er te staan welke spellen er ontleent worden. Maar er moet bijgehouden worden hoeveel van elk spel er word ontleent. Dus als van stratego er 5 spellen zijn ontleent inbv een maand moet dat opgeslagen zijn

Wat is het probleem ik heb nu een formule in kolom 3 die in kolom c alle spellen die stratego bevatten gaat optellen.

Het feitelijk probleem is dat ik wel alles kan optellen maar als de kolommen met ontleende spellen en datums enzovoort weg is voor die maand dan houd de formule dat niet bij want dan staat alles weer op nul

Mijn vraag is dus of je iets kan maken waardoor bv in een andere kolom constant het totaal van geleende spellen per spelnaam kan optellen en bijhouden zelfs als je de gegevens wist en dat bij nieuwe waarden en gegevens het er gewoon bij geteld word?

Is dat al iets duidelijker wat ik wil?

Alleen ben ik bang dat dit niet met Excel alleen kan.

Extra info: In kolom q staan alle spellen die in kolom c in het lijstje verschijnen.
In kolom r word bijgehouden hoeveel keer dat een spel ontleend word met behulp van de lijst spellen die in Q gezet worden en die verwijzen naar kolom c

Laatst bewerkt:
Wat je wilt kan met excel, maar dan je moet geen gegevens gaan wissen. Als je dat wel doet kun je alleen met VBA een waarde uit een formule ergens wegschrijven, of onthouden zoals jij dat noemt.

Wat is erop tegen om de lijst gewoon steeds aan te vullen? Achteraf kun je dan per maand bepalen hoeveel wat welk spel is uitgeleend (zie extra tabblad in bijgevoegd voorbeeld).

Bekijk bijlage ontleenlijst spel-o-theek onbeveiligd 2.xlsx

Laatst bewerkt:
Ok bedankt dat is wat ik wou :)

Ik heb nog een extra tabblad gemaakt met de ontleningen per maand.

Zo kan ik door in jou extra tablad bv december en de ontleende spellen van december te kopieren en dan in mijn extra blad te plakken met alleen de waardes, en december bij te voegen toch het bijhouden :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan