• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

telling aantal argumenten + nog 2 vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
hoihoi,

bijgevoegd een excel bestand waarin een simpele formule staat. Zie tabblad: maandag kolom V. Ik heb de cellen E15:S15 geselecteerd en doormiddel van de toetscombinatie CTRL+SHIFT+a de cellen gevuld met (in dit geval ADM) Als ik dan in dat bereik deze persoon een pauze geef (dmv CTRL+SHIFT+p) dan veranderd er niets in kolom V.

Dan een 2-tal andere vragen: is het mogelijk om:

- bij een gegeven dienst die langer dan 5.5 uur duurt en afhankelijk van de begintijd automatisch een aantal cellen te omlijnen ten teken dat binnen dat tijdsbestek er een pauze dient plaats te vinden? (zie K15 t/m N15 in het tabblad maandag) Zodra deze pauze is gepland mag de omlijning weer verdwijnen.

-wie heeft er een idee hoe ik in het tabblad team een week overzicht van iemand zijn rooster kan genereren. De bedoeling is dat een medewerker in 1 oogopslag kan zien wat zijn rooster is van die week ipv per dag door de tabbladen te gaan. Bij voorkeur zoek ik een manier waarin het ook mogelijk om voor een medewerker zijn eigen rooster met die van een collega te vergelijken?

Jullie meedenken wordt gewaardeerd.

Gr,
P

Bekijk bijlage testnieuwroosterHelpmij.xlsm

Laatst bewerkt:
Als antwoord op de eerste vraag: Je vult de cellen met een spatie.

Voor de ander vragen zal je wat meer uitleg moeten geven.

wederom dank.

Door geen ruimte te laten tussen de aanhalingstekens in de macro voor de pauze is het probleem opgelost.

Ik zal e.e.a. zo goed als mogelijk toe proberen te lichten

1* In het tabblad team zou ik graag zoals ik dat nu, ter illustratie handmatig heb gedaan, willen terug zien hoe iemand die gehele week is ingepland door bijvoorbeeld een validatie te zetten op E6. Met een verticaal zoeken krijg ik alleen de waarden en geen opmaak mee. Ook ben ik benieuwd of het mogelijk is wanneer er in het tabblad Team
iets wordt gewijzigd bij een persoon, dit terug kan worden geschreven als het ware naar het juiste tabblad.
Voorbeeld: ik verwijder in het tabblad Team cel F9, dan zou ik dat ook graag verwijderd zien in het tabblad maandag bij de betreffende persoon.

2* mbt de omlijning: laat ik even voor wat het is.

Gr,
P

:Bekijk bijlage testnieuwroosterHelpmij.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan