telnet poort 23

Status
Niet open voor verdere reacties.

ermeel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Best Kenners.
Het volgende noem ik een probleem omdat ik me herinner dat het een maand terug wel werkte. Of, meende me te herinneren dat het toen wel werkte...

Als ik upcmail probeer te poppen via telnet -laat ik het maar zo benoemen- dan krijg ik volgende foutmelding:

-weet niet of de bijlage is doorgekomen- dus : "kan geen verbinding met de host maken. op poort 23: De verbinding is mislukt".

Ik werk met Windows XP (SP-3)
Pc zit in een netwerk Router: Linksys WRT54G
Modem: Motorola SB5101E
Netwerk thuis (behalve ikzelf wireless Vista laptop, wired XP).

Linksys heeft me geattandeerd op het direct verbinden van mijn PC met mijn modem, en inderdaad fout melding bleef. Daar ligt het dus niet aan.

Op vista-laptop zelfde foutmelding.
Ik heb het idee dat het met een windows beveiligingsupdate te maken zou kunnen hebben:
KB896428: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in Telnet waardoor een kwaadwillende gebruiker informatie kan krijgen over uw Windows-systeem
.

Volgens microsoft zou deze via Software en verwijderen te annuleren moeten zijn: er zijn een hoop updates te verwijderen, maar die niet (staat er niet bij !).
Is dat wel de oplossing?

Of is het toch een firewall instelling...daar heb ik wel wat geprobeerd maar dat was met de vrije hand en hielp niets.

Op internet kom ik deze kwestie -via google- niet tegen.
Daarom graag jullie hulp !

Laatst bewerkt:
Poort 23 is voor telnet, poort 110 voor POP.

type dus: Telnet HOSTNAME 110 om via poort 110 te connecten. HOSTNAME = naam popserver

telnet/poort 23

Bedankt Tiborv voor je reactie!

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest:

wat ik wil zien na het intypen van de volgende tekst in het dos-venster:
telnet pop.upcmail.nl
is de vraag om respectievelijk gebruikersnaam en wachtwoord

Overigens werkte je advies niet: ik kreeg dezelfde ("kan geen verbinding met de host maken. op poort 23: De verbinding is mislukt") fout melding.

Robert

Vreemd, ik krijg als ik telnet pop.upcmail.nl 110 in tik wel een reactie dat ik verbonden ben. Er wordt niet gevraagd om een inlognaam, maar dat is niet zo vreemd.

de pop-server van UPC zit op: pop3.upcmail.nl
Of je kan gebruiken: mail.upcmail.nl

telnet/poort 23

je hebt helemaal gelijk, ik heb dit kennelijk fout ingevoerd: telnet pop.upcmail.nl 110 geeft bij mij dezelfde reactie als bij jou.
Alleen is dat niet wat ik zoek!

Ik wil als ik de volgende tekst typ: telnet pop3.upcmail.nl als resultaat zien dat ik een user naam moet opgeven en wanneer correct, daarna mn password.

Dat lukt telkens niet (poort 23 probleem enz zoals vermeld).

Op de vista laptop heb ik zoals ergens gelezen telnet client geactiveerd. Daar echter dezelfde foutmelding.

Zojuist mijn vriend gevraagd dezelfde opdracht (telnet pop3.upcmail.nl) in te voeren: kreeg dezelde foutmelding. Hij gebruikt ook Windows XP en heeft zelfde Motorola modem van UPC.

Dat laat m.i. de oorzaak zijn
of recente Windows XP updates (zie mijn eerste mededeling)
of de Motorola modem
of UPC

Robert

Het is ten eerste nog maar de vraag of Telnet mogelijkheden beschikbaar zijn gesteld door UPC. Want dat kan ook gedeeltelijk geblokkeerd zijn :)

telnet/poort 23

Zojuist contact gehad met UPC.
Na enige tijd konden ze me vertellen dat ze telnet niet ondersteunen (als helpdesk) maar dat het door UPC niet wordt geblokkeerd. Ook mijn motorola modem blokkeerde geen enkele poort.

Dan lijkt me de enige reden dat op XP teldec niet werkt de automatisch aangebrachte instellingen bij SP2 of SP3.

Ook op microsoft technet kan ik geen (voor mij begrijpelijke) oplossing vinden, temeer omdat ze daar vaak van XP Pro spreken.

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan