Telnet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsquare

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2012
Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds bezig met mijn opdracht van cisco in packet tracer,
alleen eerst gebruikte ik telnet om de andere router te configureren maar op een moment toen ik ip's aan het toewijzen was stond er opeens in de cli host is not responding toen ben ik uit telnet gekickt en nu kan geen een router meer tellnetten terwijl de poorten up zijn en de juiste ip's zijn toegewezen.

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt,

Tsquare

Consolekabel aansluiten en fixen. Maar eerst de theorie over telnet op Cisco even doornemen.

mijn leraar heeft nieuw devices en kabels aanmaken gelocked en config ook ik mag alleen cli gebruiken en ik weet hoe ik tellnet moet gebruiken..

Ik zeg ook niet dat je niet weet hoe telnet werkt. Wat ik zeg is dat je in de theorie moet nalezen hoe je telnet enabled in een cisco device. En indien je overige opties gelocked zijn kun je alleen nog resetten naar fabrieksinstellingen en eventueel een backup van de laatst werkende config inlezen. Daarmee weer genoeg tips voor je schoolwerk ;)

ik heb het al gefixt maar ik heb nu een ander probleem ik moet eens DNS server configureren op een ServerPT maar zonder de config tab hoe doe ik dat?

Lees de theorie of google. Antwoord is simpel, maar we maken hier niet je huiswerk/practicum.

ik heb het al overal gezocht op google maar ik kan nergens vinden hoe je op een server pt dns kan maken zonder config tab

Redeneer eens andersom. Zou je echt een vraag krijgen waar geen antwoord op bestaat? En daarnaast staat het antwoord in een of andere vorm ook vast wel in de bijbehorende theorieboeken.

Je bedoelt dat je de DNS server functionaliteit via telnet moet configureren ipv. via de Config tab? Indien ja, dan heb je, mijn inziens, toch echt slecht gezocht.
In 3 minuten had ik o.a. gevonden (niet zelf getest): deze link
Gebruik maken van ip helper-address als DNS gecentraliseerd in 1 segment ook in andere segmenten beschikbaar moet zijn.

Zoals RogerS al schreef: Daarmee weer genoeg tips voor je schoolwerk ;)

Tijs.

nee het gaat nu niet meer over tellnet maar gewoon de ServerPT zelf in packet tracer daar moet ik dns op krijgen maar ik kan geen config tab gebruiken

En een Terminal venster mag ook niet (in tabblad Desktop)? Of een CLI-venster?

Tijs.

op een serverpt in packet tracer zit alleen dan nog command prompt wat je kan gebruiken maar ik zal niet weten hoe je daar mee een dns kan aanmaken

Ik neem aan dat ServerPT een pc-gebaseerde server is (dus niet een Cisco-apparaat) die je hebt toegevoegd in je plaatje in Packet Tracer?
Ik heb (van hieruit) ook even geen idee, daar alle voorbeelden van de Command-prompt op toegevoegde pc's etc. alleen het testen van de (ip-)configuratie laten zien zoals ping <ip-adres>, ping <FQDN>, ipconfig etc. maar nergens het instellen van iets.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan