Temp Dirs

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Op diverse plaatsen staat een directory "Temp", zoals o.a.:
-c:\temp
-C:\Windows\temp
-in C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\temp
--deze laatste bevat ook een "Cookies", "Geschiedenis" en een "Temporary Internet Files", welke drie ook al in "C:\Documents and
Settings\Gebruiker\Local Settings" staan, dus 1 nivo hoger.

Zeer verwarrend allemaal, want overal staat wel wat rotzooi (en soms heel wat).
Mijn vragen zijn:
-welke van de Cookies/geschiedenis/TempIntFiles directories kan ik zonder meer weggooien?
-welke Temp directories kan ik zonder problemen weggooien, of in ieder geval leeg maken, waarbij ik wel de cookies voor het inloggen in de diverse fora wil behouden? Of staan die weer ergens anders?

Marcel

Alle "temp, geschiedenis en cookies" kunnen van alle plaatsen verwijderd worden.

De cookies van de fora staan op dezelfde plaats als alle andere cookies.

Ja kan ze ook leegmaken met ccleaner, en via opties > cookies kan je instellen welke cookies je wilt bewaren.

Bedankt allebei voor de info, ga CCleaner wel eens proberen

Marcel

Ik heb op de diverse fora verschillende antwoorden gehad, maar het lijkt er wel op, dat de Temp-Dir zonder problemen leeggemaakt kan worden (misschien krijg ik die problemen nog, maar op dit moment lijkt alles OK).
Cookies is een ander verhaal:

-\Doc&Set\gebruiker\Cookies helemaal leeggemaakt
-\Tijdelijke Internet-bestanden helemaal leeggemaakt

Resultaat was (uiteraard), dat ik op de diverse fora opnieuw moest inloggen.
De Cookies van dit inloggen werden in zowel mijn Cookies-dir als in
Tijd.Int.best. gezet. Dus welke is nou de goeie?
Vervolgens de inhoud van Cookies ergens veiliggesteld en de directory zelf weer leeggemaakt.
Op de fora moest ik weer opnieuw inloggen, dus de directory Cookies lijkt
de plaats, waar de inlog-cookies bewaard worden.
Vervolgens de veiliggestelde inhoud teruggezet naar dir. Cookies, na deze eerst weer volledig leeggemaakt te hebben. Helaas werkt dit niet, ik moest alsnog opnieuw inloggen op de fora.
Dus veiligstellen inlogcookies, leegmaken dir. cookies en terugzetten werkt dus niet. De enige oplossing lijkt dus selectief cookies verwijderen, of eens in de zoveel tijd gewoon opnieuw inloggen.

Ik heb dit alles niet meer geprobeerd met de cookies in Tijd.Int.Best., dus
als iemand zich geroepen voelt. Ik begrijp namelijk nog steeds niet, waarom de cookies ook daar weggeschreven worden. Ze hebben daar wel een extra kolom "Verloopt op", wat weer de indruk geeft, dat dit dus de juiste inlog-cookies zijn.
Wie het weet, mag het zeggen.

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan