temp files onder windows me

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericbal

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2003
in c:windows_restore\temp
staan wel meer dan 5000 bestanden opgeslagen
ik heb deze reeds verwijderd vanuit dos, daar ge vanuit
windows deze niet kunt verwijderen maar na enkele weken staan er terug duizenden bestanden in
hoe kan ik dit voorkomen
het verwijderen neemt algauw enkele uren in beslag
waarom wil ik deze verwijderen om dat er zich na een virusscan altijd enkele virussen in deze directory bevinden
help

Aangezien het de map "restore" betreft, gok ik erop dat met het uitschakelen van systeemherstel, er in die map ook niets meer geplaatst gaat worden. Voor zover je dat in ME uit kan schakelen. Ik heb al heel erg lang geen ME meer voorbij zien komen op pc's waar ik nog wel eens naar mag kijken als ze niet meer werken.

Een andere / betere optie is wellicht om ME een schop onder de k*nt te geven en terug te gaan naar 98SE of Windows XP als de machine dat aankan.

Hoe verwijder je de file dan nu?
Met del *.* in de juiste directory kan je toch alle bestanden in een keer verwijderen, hoe doe je dan nu dat het uren duurt?

WAARSCHUWING

LET OP: het gebruik van Del *.* in dos kan grote gevolgen hebben en mogelijks zelf er toe leiden dat je PC niet meer opstart omdat noodzakelijke (windows) bestanden hiermee ook gewist kunnen worden, alleen gebruiken als je weet waar je mee bezig bent.
Dos kent geen prullenbak, weg is weg...

Restore uitzetten in ME

P.s. Ik vond ME veel beter dan 98se, liep op mijn vorige PC in ieder geval (veel) stabieler dan win98...

Laatst bewerkt:
Je bent een waarschijnlijk een van de 3 mensen (van de 5 miljard) die ME beter is bevallen dan '98 SE....... ;) :D

Waarschijnlijk, ik heb nooit begrepen waarom iedereen toch zo veel problemen had, liep bij mij als een zonnetje. :)

Het is niets mis met ME zolang men normaal mee werkt. Er zijn meer dan 3 mensen dat Me gebruiken. Het is een kwestie van.. Maar goed dat was de vraag van Eric niet.

Antwoord op vraag: je kan in principe het systeem herstel optie ook uitschakelen in ME. In dat geval is het niet mogelijk om de PC terug te zetten naar een andere datum.
Start\Configuratiescherm\Systeem\ tabje Prestaties, tabje Bestandssysteem, tabje Probleemoplossing.
Zet daar een vinkje bij: Systeem Herstellen uitschakelen.
Wat betreft het steeds vinden van virussen in jou “restore” map: het maakt niet uit of je nu XP of anders gaat gebruiken. In principe is jou PC niet goed beveiligd en je haalt regelmatig virussen binnen. ME en ook XP maken regelmatig herstelpunten. Als op dat moment virussen op jou PC zitten dan komen deze dus ook in jou “restore” mapje.
Bovendien je moet altijd de standaard procedure volgen bij verwijderen van virussen:
-schakel systeem herstel uit (herstelpunten worden verwijderd)
-start PC in veilige modus en scan op virussen + verwijder deze
-schakel systeem herstel aan en start PC normaal op

Grtz
Bugs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan