temp. processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Doordat ik steeds last heb van blauwe sc hermen, ben ik de temp. van de processor ana het nakijken.

Heb Sisoftware Sandra gedownload en die gaf 89 graden aan.

Meteen de pc uitgezet en een paar uur later weer aangezet maar nu geeft Sandra helemaal geen temperatuur vand e processor aan.

Hebben jullie een idee hoe dat kan?
Zijn er nog andere testen mogelijk misschien?
Gr.Gerda

Tijd voor een grote voorjaarsschoonmaak, in je wonderkastje, dus eerst maar eens alles goed stofvrij maken, vooral de ventilatoren en koelblokken van de cpu en grafische kaart.

Bij 89 graden zou de processor, als het een Intel is van ouder dan een jaar of zo, eigenlijk al moeten zijn overleden. Betreft het een AMD dan zou 'ie terminaal moeten zijn...........

Kijk eens in het BIOS wat DAAR wordt aangegeven.

Hoi Pasja,

Je hebt met iemand te maken die helemaal niet weet hoe dat moet.

Zou je mij dit stap voor stap willen vertellen/

Mijn processor is een Intel Celeron 2,4.

En schoonmaken van dit alles, is het verstandig om zo'n spuitbus te kopen?

Ik neem aan dat je voorlaatste bericht voor LP bestemd is ?

Maar goed, de dingen die je kunt doen zijn:

tijdens het opstarten van de PC (vanaf moment "0") een toets indrukken waardoor je in het bios komt. Welke toets dat is, is afhankelijk van het biosmerk.

Veelal zijn dit
ESC
DEL
F1

probeer eens wat.
Eenmaal in het bios kun je middels tabblaadjes naar diverse schermpjes. Ergens staat de temperatuur van de processor.
Kijk uit dat je niets verandert in het bios. Als je niets wijzigt kun je veilig in het bios rondsnuffelen.
Bios verlaat je middels F10 en dan kiezen voor "Exit without saving".

Schoonmaken is idd. simpelweg een kwestie van kast openschroeven en stofvrij maken met een stofzuiger en / of een spuitbus lucht.
Zelf gebruik ik de "goedkope" oplossing: stofzuiger.

En een kwast, vooral als er gerookt is, dan plakt het stof, en zul je dat beter wegkrijgen, dus kwasten en met de stofzuiger het stof opvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan