temperaturen moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
ik heb een probleem pc. USB veroorzaakt na een tijdje enorme pieken in het processor gebruik (webcam, externe hd, externe dvd brander). Met de webcam staat de pc zelfs helemaal even vast.

Audio cd's rippen loopt na een paar nummers met alle programma's die ik heb geprobeerd helemaal vast, systeem geheel bezet terwijl de processor bijna niets verbruikt. (met usb dvd brander lukt het rippen wel , met processor pieken tegen de 100%)

Ik heb gedaan:

voeding vervangen
harde schijf vervangen
dvd brander vervangen
Geheugen vervangen
Vista opnieuw geïnstalleerd
Windows 7 geprobeerd
Videokaart eruit en onboard video
Bios update

Het gaat om een M2N-CM-DVI mobo, 3100 Mhz amd x2 6000+, Samsung 1 TB, DVD branders van LG en Samsung geprobeerd, 4 GB Dual channel geheugen.

PC werkt voor het overige goed, alleen bij fotobewerking (RAW) wordt hij erg slakkerig en maakt hij af en toe foutjes. Nooit blauwe schermen.

Nu heb ik HWiNFO32 geïnstalleerd en eens gekeken of ik daar wat kon ontdekken wat ik over het hoofd zie. Ik kwam zo uit op de temperaturen, ik zie er veel meer dan in BV speedfan, ik lees nu uit terwijl alleen IE en HWiNFO32 open staan:

core 1 37,8 °C
core 2 38,3 °C

Ite it8712f 40°C

GPU Temperature 48°C

Nvidia MCP 77,6 °C

Die laatste temperatuur baart mij zorgen. Er zit een behoorlijk koelblok op de chip maar die wordt kokend heet (bijna dan, ruim 77 graden). Kan dit zulke rare verschijnselen geven als mijn pc heeft?
 
Draai de kast eens open, en kijk of er stof in de fans zit,

doe wat nieuwe koelpasta op de processor
 
Draai de kast eens open, en kijk of er stof in de fans zit,

doe wat nieuwe koelpasta op de processor

De processor heeft goede temperatuur en de airflow in de kast is redelijk, de kast is met perslucht schoongespoten. De chipset staat te koken.
 
Heb het idee dat er een verkeerde spanning staat op usb. Niet zo zeer dat je temperaturen verkeerd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan