Temperaturen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

problemenman

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik had laatst wat software gedownload (MSI Afterburner, AMD OverDrive, SpeedFan) waarmee je de temperaturen van je PC kan zien, super handig natuurlijk als je ook weet hoe warm je PC mag/kan worden, maar dat weet ik dus niet.

Dit zit er in mijn kast, de temps erbij:

AMD phenom II x4 965 BE met standaard koeler, idle:42 graden tijdens het gamen:50 graden
ATI HD 5770 van club 3d, idle :38-42 graden tijdens het gamen:65-75 graden

dit zijn eigenlijk de twee dingen waarvan ik me afvraag of ze niet te warm worden

Absoluut niet. Het lijkt misschien hoog, maar voor hardware zijn dit normale temperaturen. Je zou, is niet nodig, een koeler in je pc kunnen plaatsen voor een betere airflow, langs je processor e.d.

bedankt voor de reactie!!

weet je misschien ook wat de max temps van deze twee dingen zijn (voor eventueel overklokken)

ik heb tot nu toe nog niet echt een site gevonden waar duidelijk staat wat de max temps zijn

Kan 't zelf ook niet vinden... Maar tot de 70 graden kan je denk ik wel gaan

max temp voor cpu is 62° Celsius (bron)
videokaart weet ik niet maar volgens mij is die niet te heet
mocht je het te heet vinden hier is een casefan

Laatst bewerkt:
Je kunt alleen nog wat doen aan je airflow, maar voor de rest
is het prima in orde als de temperatuur al gouw 80 ~ 90 word
dan... dat hoef ik eigenlijk niet te vertellen, want dat zie je
wel, namelijk wanneer je een vis kan bakken op de bovenkant van je kast :)

Voor de CPU zou ik absoluut de 60 graden niet willen aanraken. Heb hier met een overclock 55 graden stable. 65 graden is de uiterste max. die je wilt bereiken, en wanneer je dit ziet zou ik lager gaan. GPU's mogen veel warmer worden, 70 graden is geen enkel probleem. 80 graden wordt al lastiger, maar nog steeds geen groot probleem. Bij 80+ moet je je zorgen maken.

oke bedankt allemaal, kunnen jullie mij dan misschien helpen de airflow te verbeteren? zie in de bijlage mijn fan setup (ik hoop dat de afbeelding duidelijk genoeg is...)

sharkoon_revenge_value_black_03.jpg

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal geen verbetering nodig! Al je temperaturen zijn prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan