temperaturen zeer hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Hallo, Speetfan meet de volgende temperaturen zijn dit normale waarden voor en pc in "rust" de pc = een door een wanhopige exbezitter afgedankte Medion pc Pentium 4 3.4 Gh, een half jaar na aanschaf is het moederbord vervangen maar de pc heeft altijd problemen gehad valt regelmatig compleet uit en met een koeling die plotseling ongelooflijk tekeer gaat kan hij vast nog eens opstijgen.
GPU 67c ( met vlammetje )
temp1 45c
temp2 60c ( met vlammetje )
temp3 128c ( met vlammetje )
local 46 c
remote 43c
hd0 41 c
temp1 58c ( met vlammetje )
core 48 c

fan 1140 tijdens het opstijgen 4500 rpm

thx

Vooral die 128, 67 en 58 zijn hoog. Nou staat Speedfan niet bekend om zijn betrouwbaarheid dus kijken ook even met PCWIZARD naar je temps en meld je dan nog eens hier.
Is alles wel schoon? Heb je de kast wel eens open gehad en de fans schoon gemaakt en stof verwijderd van de componenten?

Laatst bewerkt:
Dit zijn geen normale temperaturen.
Ik zet even een vraagteken bij temp3 128 c
Als dit zou gebeuren, brand er meteen iets door en werkt de PC niet meer.

Daarom heb ik wel wat bedenkingen over de overige temp's. Ik denk dat er iets niet klopt.

Nou ik weet niet of het medion of pentium 4 is.
Maar wij hebben ook een medion P4 @ 3.0 GHz dacht ik zo en met speedfan had ik toen ook een temperatuur van 120 graden Celcius voor de CPU.

Ik weet niet of temp 3 je CPU is maar dan vraag ik me af wat het anders is....

Ik weet ook dat dit geen gezonde temperatuur is maar onze pc loopt toch al zo'n 4 jaar en heeft tot nu toe alleen maar een kapotte videokaart gehad.

even ter attentie de cpu is niet temp 3 in speedfan maar speedfan geeft de temperatuur van de cpu aan met de naam core.
ik zou een ander programma nemen dan speedfan de temperaturen zijn soms nogal onbetrouwbaar wil je de temperatuur van je cpu weten neem dan het programma core temp of zoals raymond aangaf Pc wizard.

temp met pc wizzard

hallo, ik heb de pc al vaker schoongeblazen en hij draait al weken met een open zijkant
de metingen van pc wizzart wijken wel af van speedfan:
processor temp 60 c
moederbord 42 c
acpi thermal zone 60 c
gpu 46 c
gpu ambient 45 c
harde schijf 37 c
de pc staat nu ca een half uur aan

bij deze temp draait de cpu fam vrijwel geruisloos op 1140 rpm maar als hij moet werken loopt de rpm op naar 4500 enorm lawaai maar dat gebeurt nu na een half uur nog niet.

ik heb "systeemstabiliteitstest" van pc wizzard uitgevoerd, wat dit inhoud is mij niet duidelijk maar de cpu ging naar 100 %de cpu temperatuur schoot naar 70 c. de cpu fan naar 5000 rpm en ik kon het programma niet meer stoppen aleen met alt/ctr/del.

thx alvast voor de reacties

Laatst bewerkt:
Hallo

Van een p.c. die regelmatig , en dit reeds geruime tijd op zijn thermische c.p.u. beveiliging uitschakeld , zou ik persoonlijk toch ook eens de themische geleidende pasta tussen koelblok/c.p.u. controleren.

Hoge temp. en landurig , durft deze wel hard te worden .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan