Temperaturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Dag,
ik heb sinds 2,5 jaar deze pc en het valt me op dat ik steeds vaker en duidelijker een fan hoor loeien. Dit gebeurt eigenlijk altijd als ik Skype. CPUID meldt dan dan TMPIN1 relatief hoog is (was net 72 gr) en de videokaart is standaard minimaal 81 gr.. Ik heb de koelpasta al eens vervangen, nadat bij het plaatsen van extra geheugenmodules ik dacht dat dat de oorzaak zou zijn. Is er reden tot ongerustheid?
Herman

Kijk eens of er veel stof in de PC zit, met name tussen de koelplaten van de CPU-koeling. Houdt bij het uitblazen de fan vast, want als die hard gaat draaien maakt ie stroom en dat kan het mobo beschadigen.
Wat ook nog wel eens wil helpen is een case-fan voor de inlaat van lucht aan de voorkant en een case-fan voor de afvoer van lucht aan de achterkant.

Bedankt voor je hulp. De fan etc. heb ik al helemaal schoongemaakt, dat kan het niet zijn. Ik wacht nog even met het aanschaffen van extra fans. Ik dacht er eerst over een andere fan te kopen en kijken of dat helpt. Maar misschien zijn er nog andere ideeën...

Nog een mening?

Is de temperatuur van de videokaart (standaard 80 of hoger) of van (ik denk) de CPU reden voor ongerustheid? Het geluid van de aanwakkerende fan met Skypen is niet leuk, maar verder... Ik zou nog een grotere fan op de CPU kunnen zetten. Heeft iemand nog een deskundige mening hierover?

heb je de zelfde tempraturen ook als je de kast open laat terwijl de pc aanstaad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan