temperatuur 6600GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightwarrior

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Hallo,

Ik heb een Nvidia 6600GT, niet direct de nieuwste, maar ik kan ermee door.
Wat me opvalt en ongerust maakt is dat de 3D-kaart in stressed toestand 74 graden word. In normale stand zit het gemiddelde rond 62. Ik heb al 2 andere kaarten gesloopt, beiden stuk gegaan door ouderdom, maar deze gaat het dus ook begeven als ik niet ingrijp. Wat denken jullie.

Btw, ik heb er al een fan tegengehangen en dat scheelde ook 10 graden want hiervoor werd hij 80+.

Heb je een goede airflow? staat je pc dicht tegen een muur aan? wat voor koeler heb je op je grafische kaart zitten?

Groeten,
René

Pc staat tegen dicht tegen een kast.
De airflow: Ik had vroeger een medion-case die gebouwd was voor goede airflow.
Er zat zon dikke buis op de cpu cooler die rechtstreeks naar de gaten in de kas ging. Ik heb toen een andere case genomen (X-gear ofzo) en hierdoor is denk ik de airflow weg.
Cooler is standaard

Ik heb ook zo'n dikke buis van mijn cpu verwijderd. Zelfde als jou denk ik. Maar dat veranderde mijn aiirflow niet. Misschien moet je je kast wat meer ruimte geven. Vooral aan de kant van de kast waar het luchgat zit en achter ruimte vrij houden voor vrijkomende warmte. Misschien een andere koeler op je videokaart zetten:thumb:

Heb je fannen in je systeemkast zitten, en welke grootte ?

Volgens mij heb jij problemen met je airflow, probeer eens de kabels bij elkaar te binden en een beetje op te ruimen met bijvoorbeel tie wraps.

En zoals anderen al zeggen plaats een systeemfan en geef je kast ongeveer 5 cm ruimte aan de voorkant, zijkanten en achterkant.

Die kaart kan trouwens gerust 70c stressed worden omdat hij hoog geklokt is, maar zeker niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan