temperatuur aflezen in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopie91

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Hoi!
Ik wil graag de temperatuur van m'n processor aflezen in de BIOS, maar ik kan de temperatuur niet vinden. Waar moet ik kijken?:confused:

Waar je het precies kunt aflezen, staat in de handleiding van je moederbord. Als je de handleiding niet (meer) hebt, kun je die altijd downloaden vanaf de site van je moederbordfabrikant.

er gaat niks boven de bios aflezing.
maar ik zeg niet dat tooltjes geen hulpmiddel zouden zijn hoor:thumb:

Vaak wordt een term als system health gebruikt, soms staat het bij power management en ook wel bij hardware monitor.

Kortom of de handleiding zoeken, of even alle vensters doorbladeren tot je temperaturen ziet.
Zoveel vensters zijn het uiteindelijk ook weer niet.

mvg leo

Ik heb er doorheen gebladerd, maar heb het misschien over het hoofd gezien. Ik ga de handleiding van het moederbord opzoeken.:thumb:

Edit:

Iemand enig idee waar ik die kan vinden op internet? M'n moederbord is een Dell DM061. Standaard in een Dimension E520.

Laatst bewerkt:
Nadeel van temperatuur in de BIOS aflezen is dat je geen waarde krijgt van de CPU onder stress. (zoals tijdens gamen bv)
De aflezing mag dan misschien nauwkeuriger zijn, maar de waarde daarvan is beperkt.

Ik heb everest, maar daar wordt geen temperatuur vermeld.
Ik heb ook motherboard monitor, maar dan kan ik m'n moederbord niet vinden in die lijst.:confused:

Ik heb dat wel eens meer mee gemaakt dat het moederbord van een dell niet herkend wordt.
De handleiding even doorgespit, maar er zit ook geen termperatuur uitlezing in.
Zeker niet van belang volgens Dell.

Mogelijk dat speedfan wel een uitlezing geeft.
Deze staat wel bekend als minder nauwkeurig, maar dan heb je tenminste een idee.

Verder is de temperatuur pas van belang, wanneer er problemen zijn (of wanneer je wil overclocken wat niet kan bij deze dell)
Wel altijd goed om de pc stofvrij te houden van binnen. dat is een belangrijke oorzaak van temperatuur problemen.

mvg leo

pcwizard geeft ook niet precies weer want die zegt dat mijn CPU 278 graden is terwijl de bios 38 aan geeft. Voor de rest is pcwizard trouwens wel een heel goed programma!!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan