temperatuur AMD 2600+ extreem hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensked

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2004
Het is zomer...lekker weertje buiten, maar hier op mijn kamer is het wel verschrikkelijk warm.

Mijn Amd Athlon XP 2600+ geeft in 0% CPU load een temperatuur van tussen de 51 en 54 graden aan.

Het moederbord (Asus A7V8X-X) geeft 38 graden.

Ik heb de indruk dat als de CPU 100% werkt hij na een tijdje steeds vastloopt. Er zit een Taisol (www.taisol.com) fan op. Ik heb net een nieuwe casefan besteld. Gaat dit helpen?

Hij is ook es gewoon uitgevallen en toen duurde het een kwartier eer ie weer wou starten.

De temperatuur die je aangeeft 51-54 graden is voor een AMD heel normaal. AMD processoren worden warmer dan Pentium processoren. Pas bij 60-65 graden moet je oppassen.

Ik heb zelf een AMD 1800 die ook rond de 51-54 graden draait.

51 to 54 graden is inderdaad niet veel, echter bij een load van 0% vind ik het toch wel aan de hoge kant.

Ik zit zelf met 100% load op ongeveer 50 graden

met 0% zit ik rond de 39/40 graden.

Kijk eens of er kabels in je kast zitten die de luchtstroom verstoren, dit scheelt weer een paar graden.

Als je bang bent dat de cpu te heet word kun je in je bios de emergency shutdown temp verlagen. die van mij staat op 80 graden (laagste). Zodra je cpu die temp bereikt gaat je pc uit.

Geplaatst door Bokkie77
De temperatuur die je aangeeft 51-54 graden is voor een AMD heel normaal. AMD processoren worden warmer dan Pentium processoren. Pas bij 60-65 graden moet je oppassen.

Ik heb zelf een AMD 1800 die ook rond de 51-54 graden draait.

De AMD kan wel tot een graadje of 75 hoor, die 60-65 zijn meer voor een Pentium.

mijn 2800+ is op het moment 45.c
ja kan heb dus wel kouder krijgen als je dat wil.
moet wel zegen dat er een 80mm fan op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan