temperatuur beetje hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
2.349
Ik heb een AMD 2200+ Normaal gesproken is deze bij normaal gebruik, en de computer staat beetje hele dag aan, zo'n 65 graden. Maar nu...


Met dit warme weer. Ik keek net in mn bios naar mn temperatuur, ik schrok toch wel een beetje. CPU 79 graden en mobo rond de 40, moederbord is normaal gesproken rond de 32 graden volgens mij.

Is dit normaal? lijkt me niet?
 
Wat denk je zelf?

het is aan de veel te hoge kant... oplossing op zeer korte termijn. Kast openen en voorzichtig uitzuigen.

Laat je kast maar openstaan met deze kamertemperaturen.

Morgen een paar casefan's halen en in je kast zetten. Dan zou je er weer tegen moeten kunnen
 
MAar hoe kan het nou, zo veel hogere temperatuur. Paar weken terug was cpu zo'n 65 graden. Kan me voorstellen dat temperatuur van het weer meespeelt, maar zoveel......

Heb niet echt plaats voor extra casefans eignelijk, maargoed, kast openzetten is wel goed idee
 
Hoe het kan?
mijn kamertemperatuur is bijna 9 graden warmer dan in de winter, mijn cpu iddle 10 graden.. jij gaat van 65 naar 75...

ook stof kan warmte heel goed vasthouden, vandaar mijn opmerking over het uitzuigen van je kast. (let op, doe dit met een plastic hulpmiddel en NIET met de stalen stofzuigerstand)
 
Hallo

Ik zou eens de korrekte werking van alle ventilatoren controleren .....

C.p.u. , videokaart , p.supply , eventuele casefan's...

Desnoods reinigen/smeren/vervangen.....

een a.m.d. c.p.u. heeft meestal een verschil van ..+20°C t.o.v. de omgevingstemp. , wat uitkomt op een goeie 60 a 65 °C ....

Ik zie ook niet hoe je een pentium c.p.u. kunt vergelijken met een a.m.d. , maar mits "sommigen" het toch snappen .....????

P.s. : de gecontroleerde temp's zijn toch gebeurt via de b.i.o.s. ... ??? mits die het meest nauwkeurig is ..??

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan