Temperatuur CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

daflux

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
16
Eerst even mijn Systeem doorgeven.

Asrock 775V88+ , ATI RADEON 9550 AGP (0x4153)ATI RADEON 9550 Secondary AGP (0x4173), Windows XP, Prof, SP2, NL, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz, 1024 MB RAM, HDD:156 GB, NTFS, Nod32 Antivirus, Opera

Mijn vraag is nu rond welke waarden ligt de temperatuur van een cpu als deze gewoon niets speciaals doet en als die wel iets doet bv als je aant gamen bent.

Want mijn temperatuur normaal is iets in de 70° en ik vind dit welvrij hoog.
 
Is wel hoog zeg,werkt de Fan wel goed.

Is ie niet Vuil,schoonmaken wil wel eens helpen.
 
denk ook eens aan better cool pasta of een niet stock fan.
ik zelf heb een 939 cpu die maar 29 graaden is op het moment.
 
Bij 70 graden word een intel zo traag als dikke ******.
Ik denk eerder dat de temp sensor niet goed aangeeft
 
is wel hoog, maar wat draait er op dat moment van 70 graden..
 
Zou de cpu bij 70 graden al niet stoppen en je moederbord afsluiten?
Wat is de limit bij zoiets?

Een defecte sensor lijkt me waarschijnlijk.
 
Heb je wel een goede CPU koeler dan (geschikt voor betreffende CPU) en zit de koeler wel goed op de CPU vast? Let op dat fan lucht op de CPU blaast, en niet de lucht wegzuigt.
Dat klinkt misschien raar, maar eingelijk is het heel simpel: om de warmte af te voeren heb je een medium nodig (in dit geval lucht). Koele lucht welke naar de CPU wordt geblazen, kan de ontwikkelde warmte opnemen. Vergelijk het maar met een stilstaande auto op een warme zomerdag, warme lucht eruit laten door een raampje heeft niet zoveel zin, een airco (koude lucht erin brengen) des te meer.

Bovendien zal een fan welke de warme lucht wegzuigt, recht onder de as van de fan een kegel vormen van lucht welke bijna niet weg kan, en daardoor extra opwarmt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn probleem is opgelost nu is de Cpu 37°
Het probleem was dus : eerst even dit
foto van mijn cpu fan heatsink en ventilator

http://cache-www.intel.com/cd/00/00/14/83/148305_148305.jpg

Zoals je op de foto ziet wekr dit met een klik systeem gewoon klikken en die zit vast , en voor er trug af te halen moet je 1/4 draai geven met schroeven draaier en dan kan je ze er af halen.
Maar wat hadden ze nu in pc winkel gedaan ze hadden die dingen dat je gewoon naar beneden moet duwen in mijn cpu fan heatsink gedraait zodat de ribben van de heatsink dus geplooid waren en opeen zaten. en dus ook de warmte min of meer binnen hielden.
Ik heb die dus trug recht gezet en de koeler gewoon er ingeklikt zoals het moet en voila nu draait hij aan een normale temperatuur.
 
Een ventilator Tegen je open kast aan zetten:D Heb ik ook een keer voor de lol gedaan mn systeem temp daalde naar onder kamertempratuur 18 19 graden. De CPU bleef rond de 29. 30 Graden , owjah en de GPU ging ook een graad of 5 omlaag :) (tis alleen niet erg practisch)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan