Temperatuur esprimo mobile v5535 veel te warm/heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hallo,

Het betreft hier een wat oudere laptop, een esprimo mobile v5535.
Het beestje is van moeders, en die klaagde dat de laptop af en toe uitvalt.
Nu was mij al meerdere keren opgevallen als ik bij dr was dat dat ding stond te blazen!!
Dus ik denk; er word gerookt in huis, en het zou best kunnen dat de heatpipes helemaal onder de nicotine zit en stof er aan blijft plakken.

Vandaag de stoute schoenen aan om eens wat beter te bekijken wat die hitte nu veroorzaakt.
Busje met lucht gekocht, en gewapend met een schoevendraaier de laptop gedemonteerd.
Nu bleek dat het eigenlijk wel meeviel met de troep, er zat wel wat stof in, vooral het fannetje, maar zo op t oog zag alles er netjes uit.
Heatpipes gedemonteerd, versteende!! koelpasta verwijdert, nieuwe erop en het hele geval weer gemonteerd.
Ik had vóór de demontage HWMONITOR gedownload, en vond het idd nodig om even de boel schoon te maken, temp. liep af en toe op naar 70gr!!!
Toen ik de laptop weer opstarte, bleek er weinig veranderd, kijk maar op de screenshot.(temps in idle !!!)
HWmonitor.jpg

Weet iemand wat ik nog meer zou kunnen doen, of is dit inherent aan de leeftijd ( 2009)?

Ja dat zou kunnen kloppen, de max temp voor deze processor is 100 graden.
je zou ook in de bios de fan. instellingen aan kunnen passen, kijk wel uit wat je dar doet zonder ervaring!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan