temperatuur gaat hoger van elementen xubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Berichten
499
ik had xubuntu geinstalleerd en ik had cpu die 42 graden(gemiddeld) was en gpu die 38 graden was

nu blijkt dat na een week mijn cpu op 55 graden zit(gemiddeld) en mijn gpu rond de 50 graden.

Kan iemand mij een uitleg geven hoe dit zou komen?
ik vind het nogal vreemd dat dit na een week is.

Ik doe constant dezelfde dingen dus ik begrijp die temperatuurstijgingen niet echt...
Misschine heeft het te maken dat ik de standaardriverprog voor gpu heb veranderd naar een nvidia in plaats van de opensource driver.
Maar ik staat dus blind erop vind het echt heel raar...

EDIT: ik krijg ook dagelijks updates toch al de laatste 3 dagen.
 
Laatst bewerkt:
Welke grafische kaart heb je en welke driver heb je geïnstalleerd?

Ik dacht dat je juist in een andere topic Xubuntu wilde omdat die nergens geen last had van warmte. Omdat je een pc hebt met heel veel geheugen erin (kan ik mij ook nog herinneren uit die zelfde topic) vraag ik mij af of je wel de 64 bit hebt geinstalleerd. En of je alles wel achteraf zo hebt ingesteld wat nodig is.
 
Welke grafische kaart heb je en welke driver heb je geïnstalleerd?

Ik dacht dat je juist in een andere topic Xubuntu wilde omdat die nergens geen last had van warmte. Omdat je een pc hebt met heel veel geheugen erin (kan ik mij ook nog herinneren uit die zelfde topic) vraag ik mij af of je wel de 64 bit hebt geinstalleerd. En of je alles wel achteraf zo hebt ingesteld wat nodig is.

nvidia geforce gt 630m 1 gb
driver: nvidia binary driver version 331-113 van nvidia-331 gebruiken (niet-vrij, getest)

en ja maar toen was het dus geen last van warmte nu wel en ik weet dus niet hoe het komt...
 
Geen idee hoe dat kan komen. Heb het nog niet eerder gehoord. Je kan het beter eens op het Ubuntu forum vragen. Ik denk dat je daar meer reacties krijgt dan hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan