Temperatuur Laptop 80 graden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

Ik heb hier een Acer Aspire 7520G op mijn schoot, en voel dat deze nogal warm wordt aan de onderkant. Ik heb dus een plankje gemaakt met de maten van de laptop, zodat de laptop hierop kan rusten, en de ventilatoren voorzien zijn van lucht. Nu nog steeds komen de temperaturen boven de 70 graden uit, gemeten met PC Wizard.

temperatureos0.jpg


Bij deze metingen was VLC een video aan het afspelen, en stond PKR aan.

Is dit normaal?
 
Laatst bewerkt:
ja themps zijn gemiddeld hoog maar nog niet overdreven schrikbarend.
 
ik zie hier namelijk staan:

De onderkant heeft een gemiddelde temperatuur van 33°C, wat ongeveer het gemiddelde is voor notebooks. Afhankelijk van de hoogte van prestatie die de notebook moet leveren, konden we alleen in het gebied naast het koelsysteem een hogere temperatuur meten. We konden hier een maximale temperatuur van 45.7°C meten.
 
volgens mij heb ik daar ook al eens rondgezocht, maar kon zo snel niet wat vinden. Waar moet ik dat onder zoeken?
 
ik zal even overschakelen naar een pc. Ga ik hier even naar de bios kijken ;)
 
ik ben wel zo offline.

heb nog een afspraak.
lees het vanavond wel en wellicht dat iemand overneeemt/meekijkt

succes
 
Ok, in ieder geval bedankt voor het opzetje ;)
 
In het bios is er geen functie om temperaturen af te lezen. Ik zal zo eens een screenshot van everest plaatsen.



[edit]
Links is everest, rechts is pc wizard.
tempsmr5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je zelf het besturingssysteem geinstalleerd misschien?
 
nope, er zit nog steeds de Windows Vista Home Premium op. Wel alles eens opnieuw teruggezet naar fabrieksinstallatie omdat ik teveel gekloot had :eek::D
 
Hallo

Meestal werkt " http://www.pbus-167.com/ " veel beter op een portable.

Maar :

Let wel ... er zit nog altijd een harddisk in een portable , die uiteraard gevoelig is voor trillingen en bruuske schokken . "Ik heb hier een Acer Aspire 7520G op mijn schoot, en voel dat deze nogal warm ...."

Persoonlijk zet ik deze op een stabiele , vlakke ondergrond , maar dit is omdat ik niet echt happig ben op dataverlies/defekte schijf door "bad clusters ".

Een leeskop van een harddisk zweeft immers nog steeds slechts op enkele luchtmoleculen.

Peter
 
"Lap"top, beetje raar dan :p

Ik wil je verhaal best geloven, maar het lijkt me raar dat fabrikanten geen rekening houden met neerzetten/kleine kantelingen oid.

In de bijlage heb ik een log met een grafiek van de temperatuur geplaatst, de eerste en tweede grote pieken zijn onder een spel, de 3e kleinere piek was in rust. De rest was ook in rust.

Dit is dus met NHC gemeten, en nog steeds komen die temperaturen boven de 70 graden.

(PS. de tweede piek was mét een ventilator op het toetsenbord gericht)
 

Bijlagen

  • temp cpu.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 37
Hallo

quote : "Ik wil je verhaal best geloven, maar het lijkt me raar dat fabrikanten geen rekening houden met neerzetten/kleine kantelingen oid."

Mij moet je niet geloven hoor.... het is tenslotte slechts uw "Lap"top...

Antwoorden van mij zijn zelden "gegoogled" , maar wel uit praktijkervaring.

Blijkbaar kunnen ze uw portable 1 maand oud ook al niet koel houden op uw schoot;)

Toch niet even proberen op een vlakke stofvrije ondergrond met ongeremde airflow ??

Peter
 
Precies hetzelfde, temperaturen van boven de 70.
 
Hallo

Hoe voelt de uitstromend lucht aan ???

Lauw , warm of heet ??? is er een deftige airflow , of nauwelijks voelbaar , stoppen de ventilatoren wel eens , om even later opnieuw op te starten ???

En .. uiteraard draaien alle voorziene ventilatoren wel korrekt ???

Als laatste ... indien je even de koeling verstopt , stijgt de door u gemeten temp. wel ???

En uiteraard de hamvraag ----> wat weet de lokale verkoper hier uiteindelijk over te vermelden.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan