Temperatuur laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandervegt

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Goedenavond mensen,

Ik heb een vraag over mijn laptop. Een Asus-F3JP.

De laatste tijd wordt hij nogal extreem heet, de temperatuur loopt soms wel op
naar 100 graden! Ik heb de kunnen controleren met behulp van Everest.

Dit lijkt me nogal slecht voor de laptop, en hij wordt er ook stukken trager van als hij zo heet is!

Heeft iemand een enig idee waar dit aan kan liggen, en hoe ik het misschien kan oplossen?

Alvast bedankt,

Henk

Hoelang heb je de laptop al? Zit de laptop niet redelijk verstopt met stof??

EDIT: Ga voor de garantie !! volgens mij zit er 2 jaar garantie op ASUS laptops ...

Laatst bewerkt:
stof of defecte cpu koelertje.
let ook op je ondergrond geen tafel kleden, dekbeden.
of dat soort onzin wat de ventilatie kan belemeren.

Ik heb de laptop nu ongeveer een jaar. Dus als het zo erg blijft, dan ga ik zeker terug.

In het begin ging het altijd goed, alleen de laatste tijd is het zo raar.

Soms heel warm, soms gewoon een temperatuur van 50 graden.

Laptop staat gewoon op een tafel, en ik heb standaard 2 boeken onder de hoeken op de achterkant liggen ivm dat ik dat een fijnere houding vindt.

Laptop koeler/standaard heb ik al besteld, verwacht hem morgen en hoop dat het dan beter gaat.

Het kan niet de bedoeling zijn dat je een extra koeler moet gebruiken om de temperatuur naar beneden te krijgen ....

Ga voor de garantie, waar je em vandaan hebt!

Het kan niet de bedoeling zijn dat je een extra koeler moet gebruiken om de temperatuur naar beneden te krijgen ....

Ga voor de garantie, waar je em vandaan hebt!

Nee dat snap ik.

Dan zal het probleem denk ik in de koeler zelf zitten, want hij maakt nu ook veel meer lawaai dan dat hij vroeger deed.

Is er misschien een programma waarmee ik zou kunnen zien of de koeler kapot is? of dat hij te laat staat afgesteld ofzo? Ik heb geen idee of dit mogelijk is hoor, ik bedenk zo maar wat.

Er zit dus een Core 2 Duo processor in de laptop, als ik de specs op internet mag geloven.
Check dan even je temperatuur met Core Temp en vermeld hier even hoe warm 'ie volgens Core Temp wordt.

Anders: garantie claimen. Dan zit er iets niet lekker in de laptop.

laptop uit doen en niet meer aan doen.

en morgen direct naar de winkel gaan

En die van mij dan, want ik vroeg me naamelijk het zelfde af, alleen mijne word niet zo heet.. mijne staat met core temp:

Tj. Max = 100
Core #0 = 60
Core #1 = 58

Is dit normaal?
bedankt!

oke, ik heb het gecontroleerd.

Hier de waarden:

Dat is stressed en idle te heet (dus te heet in beide situaties: volledig belast of juist niet), dus teruggaan naar de winkel en garantie claimen. Het kan ook een brakke sensor zijn maar ik zou het wel laten controleren.

@ Emin3m89,
Dat is niet te heet, maar dan wel de vraag: zijn dat temperaturen waneer de processor druk bezig is (stressed, dus volledig belast) of is dat wanneer de processor idle draait, dus met een stuk minder werk. Het eerste geval is het niet te heet, in het tweede geval wel.

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb mijn laptop nu alweer een tijdje aan, en ik heb nu de volgende waarden:

Ik heb vandaag eerst eens een keertje van buitenaf eens goed in de uitgang van mijn ventilator geblazen, en nu klinkt hij al veel beter. Geen lawaai meer, haast geluidsloos.

Tevens voelt mijn laptop nu ook weer normaal aan qua temperatuur, en nu voel ik ook gewoon koude lucht uit de ventilatie uitgang komen. Dus ik weet niet wat het was, maar het is nu weer zoals ik het gewend ben.

Alleen ik vraag me nu nog af wat die 100 graden op het plaatje betekend?

ik denk dat dat betekend dat je laptop uit gaat bij 100 graden

Hey,

Ik heb mijn laptop nu alweer een tijdje aan, en ik heb nu de volgende waarden:

Ik heb vandaag eerst eens een keertje van buitenaf eens goed in de uitgang van mijn ventilator geblazen, en nu klinkt hij al veel beter. Geen lawaai meer, haast geluidsloos.

Tevens voelt mijn laptop nu ook weer normaal aan qua temperatuur, en nu voel ik ook gewoon koude lucht uit de ventilatie uitgang komen. Dus ik weet niet wat het was, maar het is nu weer zoals ik het gewend ben.

Alleen ik vraag me nu nog af wat die 100 graden op het plaatje betekend?

Kijk dat is al een heel stuk beter, dat zijn goede, normale temperaturen. Die 100 graden betekent (denk ik) dat dat de maximaal aanvaardbare temperatuur voor zo'n processor is. Of 'ie precies bij 100 graden uitvalt denk ik niet.

Dat is stressed en idle te heet (dus te heet in beide situaties: volledig belast of juist niet), dus teruggaan naar de winkel en garantie claimen. Het kan ook een brakke sensor zijn maar ik zou het wel laten controleren.

@ Emin3m89,
Dat is niet te heet, maar dan wel de vraag: zijn dat temperaturen waneer de processor druk bezig is (stressed, dus volledig belast) of is dat wanneer de processor idle draait, dus met een stuk minder werk. Het eerste geval is het niet te heet, in het tweede geval wel.

Ik had redelijk wat dingen openstaan ja, maar idle is hij volgensmij rond de 50 graden, tenzij ik me scherm dichtklap dan gaat ie naar de 40 of lager als ik het goed heb..

maar hij koelt via de onderkant, dus als ik hem gewoon op een bureau heb word het na een tijdje rond de 54/55 graden, maar dat komt toch gwoon omdat het niet echt koude lucht bij komt.. want als ik hem schuin houd zie ik de temp al gelijk dalen

Laatst bewerkt:
Vandaag weer al een hele tijd de laptop aanstaan.

En totaal geen enkele problemen met de temperatuur ofzo, hij blijft nu gewoon op goede temperaturen.

Wat mij betreft is mijn probleem opgelost, van mij mag dit topic dan ook dicht.

stof of defecte cpu koelertje.
let ook op je ondergrond geen tafel kleden, dekbeden.
of dat soort onzin wat de ventilatie kan belemeren.

me vraag is wat is de beste ondergrond van je laptop ik doe het soms op me bed me schoot is dat slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan